۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۶۲۵۸۶۰
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان مطرح کرد؛

رویکرد جدید سازمان اوقاف بر محوریت امامزادگان است

رویکرد جدید سازمان اوقاف بر محوریت امامزادگان است
حجت الاسلام توسلی رویکرد جدید سازمان اوقاف را بر محوریت امامزادگان دانست و گفت: رویکرد سازمان از اوقاف محوری به امامزادگان تغییر یافته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اصغر توسلی بعد از ظهر امروز در همایش یاوران وقف و رونمایی از کتاب امامزادگان شاهسواران که در آستان مقدس امامزاده سلطان امیراحمد کاشان برگزار شد، گفت: خدمتگزاری به امامزادگاه واجب التکریم توفیق بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و هیچ بهایی را نمی‌توان برای آن متصور شد.

وی رویکرد جدید سازمان اوقاف را بر محوریت امامزادگان دانست و افزود: امروز رویکرد سازمان اوقاف از اوقاف محوری به امامزادگان محوری تغییر یافته است و تمام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و قرآنی امامزادگان محوری است.

حجت الاسلام توسلی همچنین اجرای طرح افق را در راستای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و قرآنی در امامزادگان اعلام کرد و عنوان کرد: طرح افق امروز دز سه امامزاده علی باقر (ع)، ولی ابن موسی الکاظم (ع) راوند و سلطان امیراحمد کاشان در حال اجرا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: برای اجرای طرح افق هرکدام از ۱۲۰ بقعه متبرکه و ۱۱۰ امامزاده شهرستان کاشان اعلام آمادگی کنند، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان برای اجرای این طرح با آنها همکاری خواهد کرد.

به گفته وی شناسایی محرومان جامعه در محدوده امامزادگان و حمایت و تکریم از محرومین، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ایجاد اتاق‌های عقد در امامزادگان و برگزاری مراسم‌های ازدواج آسان دربقاع متبرکه از مهمترین اهداف اجرای طرح افق در امامزادگان است.

حجت الاسلام توسلی در ادامه با تأکید بر جدی گرفتن طرح افق در امامزادگان اظهار داشت: با اجرای این طرح در امامزادگان بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی ساکنین اطراف امامزادگان شناسایی و برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۳۱۵ وقف جدید در کاشان و حدود ۸ هزار و ۸۷۵ رقبه در این شهرستان اظهار داشت: واقفین خیراندیش متخصصان جامعه شناسی هستند که مشکلات جامعه را شناسایی کردند و اموال خود را برای رفع مشکلات جامعه وقف کردند.

حجت الاسلام توسلی منطقه کاشان را محلی امن برای امامزادگان دانست و عنوان کرد: حضور یکصد و بیست امامزاده در کاشان بیانگر امنیت این منطقه برای امامزادگان بوده است که کاشان را برای تبلیغ تشیع انتخاب کردند./۱۳۰۷/پ310/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات