۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۲۵۸۶۱
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «الگوهای ارتباطی زوجین؛ مفاهیم و شاخص ها» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «الگوهای ارتباطی زوجین؛ مفاهیم و شاخص ها» منتشر شد
پژوهش حاضر با هدف به‌دست‌آوردن الگویی جامع از روابط زوجین با نگرش به منابع اسلامی انجام شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «الگو‌های ارتباطی زوجین؛ مفاهیم و شاخص ها» اظهار داشت: الگو‌های ارتباطی در روابط همسران یکی از شاخص‌های مهم و تعیین‌کننده در روابط آنان است. شناخت این الگو‌ها کمک درخورتوجهی به پیشگیری و درمان آسیب‌های ارتباطی زوجین می‌کند.

وی گفت: همسران با شناخت این الگو‌ها می‌توانند مؤلفه‌های آسیب‌زا در روابط خویش را شناخته و درصدد اصلاح این مؤلفه‌ها برآیند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: مبحث الگو‌های ارتباطی زوجین از علم روانشناسی ازدواج برخاسته است. نظریه‌پردازان این علم بر اساس روش تجربی، انواع الگو‌ها را مشخص و برای آن علائمی را مطرح کرده‌اند. برخی از نظریه‌پردازان نیز بر اساس نظریه خویش، به تدوین پرسش‌نامه در این موضوع پرداخته‌اند.

وی افزود: اسلام آموزه‌ها و گزاره‌های متعددی درباره سبک ازدواج، نوع روابط همسران با همدیگر و با دیگران دارد و برای پیشگیری از وقوع آسیب در روابط همسران و استحکام خانواده توصیه‌های مختلفی می‌کند.

پهلوانی اظهار داشت: مطالبه جامعه علمی و دینی آن است که اسلام چه الگویی را برای روابط زوجین پیشنهاد می‌کند. پژوهش حاضر بر اساس روش‌های ترکیبی شناخته‌شده علوم رفتاری، درصدد پاسخ به این سؤال برآمد؛ بنابراین پژوهش حاضر الگو‌های ارتباطی زوجین را با محوریت منابع اسلامی شناسایی، ارزیابی و تبیین نموده است.

وی گفت: پژوهش حاضر با هدف به‌دست‌آوردن الگویی جامع از روابط زوجین با نگرش به منابع اسلامی انجام شد. مطالعه این کتاب برای روانشناسان، مشاوران خانواده و ازدواج و پژوهشگران برای آشنایی با الگو‌های ارتباطی زوجین با محوریت منابع اسلامی و استفاده از آن در کار‌های بالینی و تحقیقاتی می‌تواند مؤثر واقع شود.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: همچنین این اثر منبع درسی مفیدی برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های مشاوره خانواده و خانواده‌درمانی است.

پهلوانی به معرفی کتاب «الگو‌های ارتباطی زوجین؛ مفاهیم و شاخص ها» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته محمد ثناگویی زاده و اصغر هادی است که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛ شعبه اصفهان تهیه شده و در انتشارات این حوزه به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «الگو‌های ارتباطی زوجین؛ مفاهیم و شاخص ها» با ۲۸۸ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۸ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات