۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۲۵۸۶۴
آیت الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

تلاش‌های آمریکا علیه ایران سبب افول قدرت استکبار جهانی شده است

تلاش‌های آمریکا علیه ایران سبب افول قدرت استکبار جهانی شده است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت روز ۱۳ آبان، گفت: آمریکا درحالی تحریم علیه ایران را افزایش می‌دهد که این تلاش‌ها سبب افول قدرتش شده است.
آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی، گفت: روز ۱۳ آبان که امسال شعار «استکبارستیزی سرآغاز افول آمریکا» برایش انتخاب شده است، به این دلیل مهم است که سه اتفاق مهم ازجمله تبعید حضرت امام خمینی(ره)، شهادت دانش آموزان و دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در چنین روزی اتفاق افتاده است.
 
وی افزود: بعد از آن سخنرانی کوبنده امام راحل در سال ۱۳۴۲ علیه کاپیتولاسیون و به خاطر انتقاد فراوان از زیربار ذلت رفتن در مقابل آمریکا، ایشان تبعید شدند؛ شهادت دانشجویان و دانش آموزان به دستور ایالات متحده آمریکا توسط مزدور دست نشانده آنان یعنی محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۵۶ و نیز تسخیر لانه جاسوسی به دست جوانان غیور انقلابی در سال ۱۳۵۹ به این دلیل که مشخص بود آنجا تبدیل به جاسوسخانه‌ای شده که علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کند، ازجمله دلایل مهم بودن این روز است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیار ضروری است که به خاطر این سه حادثه مهم روز سیزده آبان گرامی داشته شود و ملت مقاوم ایران به ویژه دانش آموزان تظاهرات گسترده‌ای داشته باشند تا بار دیگر روحیه استکبار ستیزی متجلی و منعکس شود.

نایب رییس جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شرایط کنونی جهان، اظهار داشت: در شرایط کنونی که دولت آمریکا به ویژه رییس جمهور ابلهش، روز به روز تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی تشدید می‌کند و در حقیقت این کار دست و پا زدن‌هایی است که او در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای خودش انجام می‌دهد؛ در حالی که وضع داخلی آمریکا نامطلوب و مردم آمریکا ناراضی هستند.
 
وی ادامه داد: او با این تلاش‌های مذبوحانه نه تنها مشکلاتشان را حل نمی‌کند بلکه شاهد سرآغاز افول آمریکا هستیم؛ بنابراین امسال علاوه بر عنوان استکبار ستیزی، موضوع افول آمریکا نیز در شعار آمده که امری درست و به جا است./۹۶۹/ت302/ب1
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات