۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۲۵۸۶۵
در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد؛

نسخه الکترونیکی کتاب«درآمدی بر پیشگیری از گرایش به اعتیاد در منابع اسلامی»

نسخه الکترونیکی کتاب«درآمدی بر پیشگیری از گرایش به اعتیاد در منابع اسلامی»
نسخه الکترونیکی کتاب «درآمدی بر پیشگیری از گرایش به اعتیاد در منابع اسلامی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «درآمدی برپیشگیری از گرایش به اعتیاد در منابع اسلامی» اظهار داشت: اعتیاد، یکی از مشکلات جدّی جوامع امروزی و دارای ابعاد مختلفی است که از جمله این ابعاد، بُعد معنوی آن است.

وی گفت: بررسی‌های انجام شده در داخل و خارج از کشور، از اهمیّت دینی و معنویت به عنوان عاملی قوی و محافظت‌کننده در پیشگیری از مصرف مواد روان‌گردان و در غلتیدن به مهلکه اعتیاد حکایت دارند و چنانچه فرد یا افرادی از نظر وجود و حضور بُعد دینی ـ معنوی قوی باشند، احتمال مصرف مواد در آن‌ها بسیار کمتر از دیگران است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: استفاده از آموزه‌های دینی و برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر فرهنگ، از جایگاه والای در برنامه‌های پیشگیرانه و درمانی برخوردار است.

وی افزود: استفاده از آموزه‌های آسمانی دین مبین اسلام و راهنمایی‌های معصومان به خاطر اتّصال آن‌ها به سرچشمة وحی و توحید الهی، همچون چراغی است فراراه برنامه‌ریزان و سیاست‌گزاران و نور هدایتی است برای خروج از تاریکی و گم‌راهی به سمت رستگاری.

پهلوانی به معرفی کتاب «درآمدی بر پیشگیری از گرایش به اعتیاد در منابع اسلامی» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته محمدرضا کیومرثی است که در پژوهشگاه قرآن و حدیث تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «درآمدی بر پیشگیری از گرایش به اعتیاد در منابع اسلامی» با ۲۴۷ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۰ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات