۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۲۵۸۶۶
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه اخلاق اسلامی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه اخلاق اسلامی» منتشر شد
«درسنامه اخلاق اسلامی»، گزیده ای است کوتاه از کتاب «دانش اخلاق اسلامی»، که تحریری از کتاب گرانسنگ «دراساتٌ فی الأخلاق و شؤون الحکمة العملیّة» است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه اخلاق اسلامی» اظهار داشت: نویسنده در خصوص این کتاب می‌گوید «درسنامه اخلاق اسلامی»، گزیده‌ای است کوتاه از کتاب «دانش اخلاق اسلامی»، که آن نیز تحریری از کتاب گرانسنگ «دراساتٌ فی الأخلاق و شؤون الحکمة العملیّة»، پرداخته استاد ما حضرت آیه اللّه العظمی مظاهری - بود.

وی گفت: مجموعه «دراساتٌ فی الأخلاق و شؤون الحکمة العملیّة» در شمار آن دسته از آثار حضرت استاد قرار دارد، که می‌توان آن‌ها را الأخلاق و الأخلاقیّات نام نهاد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ایشان بنا بر طرحی که در ابتدای تدوین این مجموعه در نظر داشته اند - و متأسّفانه هیچگاه بصورت کامل بر قلم ایشان نرفت -، در نظر داشتند که نخست مباحث اخلاق، زان پس مباحث اخلاقیّات و سرانجام فلسفه احکام و حکمت معنوی مسائل فقهی را تبیین فرمایند.

وی افزود:، امّا افسوس که این طرح کامل نشد، و تنها بخش نخست آن - یعنی مسائل دانش اخلاق - در سه جلد کلان پدید آمد، و هفت جلد دیگر این طرحواره - که بصورت کامل در ۱۰ مجلد عرضه می‌شد -، نانوشته ماند.

پهلوانی به معرفی کتاب «درسنامه اخلاق اسلامی» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته آیت الله حسین مظاهری است که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان تهیه شده و در انتشارات این حوزه به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «درسنامه اخلاق اسلامی» با ۳۰۸ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۸ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات