۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۲۵۹۲۵
مدیرکل اوقاف لرستان:

حفظ و احیای موقوفات رسالت مهم اوقاف است

حفظ و احیای موقوفات رسالت مهم اوقاف است
مدیرکل اوقاف لرستان به رسالت اوقاف در حفظ و حراست و احیای موقوفات تأکید کرد و گفت: در راستای انجام وظیفه در این حوزه همکاری مردم و مسؤولان ضروری است.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیر کل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از وقف به عنوان اقدامی خداپسندانه و مردمی یاد کرد و بیان داشت: واقفین و خیرین با وقف همه یا قسمتی از مال خویش می توانند در رفع مشکلات جامعه نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و قرآنی و دینی اظهار داشت: با هدایت نیت واقف به سمت نیت ها می توان در رفع مشکلات اقدام کرد و کارهای بزرگی انجام داد.

حجت الاسلام طباطبایی بر ضرورت ایجاد وقف جدید در زمینه علمی، قرآنی، درمانی و وقف برای حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: با هدایت نیت واقف به سمت این نیازها و فرهنگ سازی در زمینه احیای موقوفات باید راه گشای مشکلات بود.

وی در ادامه از وظایف اوقاف را حفظ و احیای موقوفات عنوان کرد و اظهار داشت: در مقابل مردم باید حق و حقوق موقوفه را ادا کرده  و مسؤولان نیز در جهت احیای موقوفات با اوقاف همکاری لازم را داشته باشند که بتوانیم گره از مشکلات موقوفات باز کنیم.

مدیرکل اوقاف لرستان تصریح کرد: پرداخت حق و حقوق موقوفات از سوی مردم امری مهم برای عمل به نیت واقف بوده و مردم نباید نست به درآمد موقوفات بی اهمیت باشند.

وی خاطرنشان کرد: راه آگاه سازی مردم، احیای موقوفات و پرداخت حق و حقوق موقوفه از سوی مردم، آگاه سازی، اطلاع رسانی و تبلیغ است که نباید از آن غافل شد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات