۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۲۵۹۳۵
همزمان با ۱۳ آبان صورت گرفت؛

برخورداری بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی از خدمات کمیته امداد

برخورداری بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی از خدمات کمیته امداد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی گفت: کمیته امداد خراسان رضوی از ۲۵ هزار و ۵۸۸ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی حمایت می‌کند و به آن‌ها خدمات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، رضا شهرکی ضمن تبریک ۱۳ آبان روز دانش آموز اظهار کرد: این نهاد اکنون از ۲۵ هزار و 588 دانش‌آموز حمایت می کند که این تعداد شامل ۴۸ درصد دختر با جمعیت ۱۲ هزار و 740  نفرو ۵۲ درصد پسر با ۱۲ هزار 848  نفر می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی در مشهد ساکن هستند ادامه داد: از لحاظ تعداد، هفت هزار و ۸۹۱ دانش‌آموز نیازمند در مشهد حضور دارند که از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
شهرکی با بیان اینکه 57 درصد از دانش آموزان در شهر و 43 درصد دانش آموزان در روستا سکونت دارند، اعلام کرد: 14 هزار و 479 دانش آموز شهری و 11 هزار و 109 دانش آموز روستایی هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی از تحصیل 51 درصد از دانش آموزان تحت حمایت در مقطع ابتدایی خبر داد و افزود: 12 هزار و 931 دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و 372 دانش آموز در متوسطه اول، چهار هزار و 820 دانش آموز در متوسطه دوم و 465 دانش آموز در مقطع پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

شهرکی با اشاره به اینکه خوشبختانه با حمایت کمیته امداد هیچ دانش‌آموزی از خانواده های تحت حمایت این نهاد به علت فقر از تحصیل بازنمانده است افزود: کمیته امداد در خراسان رضوی در شرایط اقتصادی فعلی، در کنار خانواده‌ها و دانش آموزان نیازمند خواهد بود و از کسانی که به دلیل فقر مالی قصد ترک تحصیل‌ داشته باشند حمایت می‌کند و در صورتی که افراد، دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده اند، آنها را به کمیته امداد معرفی کنند.

وی یادآور شد: این نهاد علاوه بر پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت خود، در تقویت امور تحصیلی، ایاب و ذهاب، هزینه کتب درسی و اسکان خوابگاهی به آنها خدمات ارائه می دهد.

شایسته ذکر است: با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان نیازمند و افزایش قیمت نوشت‌افزار و کاهش قدرت خرید خانوارهای تحت حمایت، نیکوکاران می توانند با شماره گیری کد #051 * 8877 * اقدام کنند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات