۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۲۵۹۴۵
به قلم رفیع الدین اسماعیلی؛

کتاب "سینما، دین و سیاست" منتشر شد

کتاب
کتاب "سینما، دین و سیاست" به شرح جریان‌های سینمایی پس از انقلاب پرداخته و به نقش مذهب در آثار سینمایی این دوران نیز توجه ویژه داشته است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، مسئله سینما و بررسی نقش دین در آثار سینمایی ایران به خصوص بعد از انقلاب اسلامی مسئله‌ای بود که از معدود نویسندگان، منتقدین و اساتید حوزه رسانه بدان توجه داشتند.

خلاء محتوایی در تبیین مفهوم سینمای دینی از طرفی و سوء استفاده برخی کارگردانان مشهور از عنوان سینمای دینی برای پیشبرد اهداف دیگرشان از سوی دیگر باعث شده بود تا سینمای دینی به سرمنزل مقصود خویش نرسید و بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی با وجود فیلم‌‎های متعدد در حوزه سینمای دینی اما آثار شاخص کمتری مورد توجه قرار بگیرد.

کتاب سینما، دین و سیاست نوشته دکتر رفیع الدین اسماعیلی توسط بوستان کتاب منتشر شد. این کتاب جریان سینمای دینی در سینمای پساانقلاب را بررسی کرده است.

بعد از انقلاب به خصوص با پررنگ شدن نقش مذهب و تعهدات دینی در زیست سیاسی-اجتماعی مردم، افکار هنرمندان متعهد و اولویت‌های سیاست‌گذاران، جریان سینمای دینی به مثابه پاسخی هنری-سیاسی به یک تقاضای اجتماعی کم کم پدید آمد و تاکنون در میدان سینما حضوری نسبتا فعال داشته است. /882/ت303/س

ارسال نظرات