۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۲۵۹۵۴
معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

توسعه فرهنگ و گفتمان قرآنی در دانشگاه ها جدی گرفته شود

توسعه فرهنگ و گفتمان قرآنی در دانشگاه ها جدی گرفته شود
پیش بین یکی از الزامات مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان را توسعه فرهنگ و گفتمان قرآنی و اهل بیتی دانست و بر تدوین سرفصل های جدید در این راستا در دانشگاه ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احمدرضا پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی که در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: شما برگزیدگان و جمعی از دانشجویان و اساتید که در عرصه قرآن و عترت سرآمد شده اید، مسؤولیت شما از گذشته سنگین تر است.

وی افزود: واقعیت این است که هجمه های فرهنگی زیادی نسبت به کشور و بخش های مختلف نظام وجود دارد و این در دانشگاه ها با شدت بیشتری دیده می‌ شود، در مقابل نسل جدید و جوان ما که خوشبختانه بخش عمده دانشگاه  جامع علمی و کاربردی را تشکیل می‌ دهند نیز در برابر این هجمه ها قرار دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: یکی از راه های اصلی مقابله با این هجمه ها تمسک به قرآن و عترت و توسعه فرهنگ و گفتمان قرآنی است.

وی توسعه فرهنگ قرآنی را یکی از وظایف ذاتی دانشگاه ها و مراکز علمی عنوان و خاطرنشان کرد: این وظیفه ما است که در این رابطه تلاش کنیم و شما دانشجویان سفیران نور در بین مراکز دانشگاهی و کانون های فرهنگی و بین دانشجویان هستید و باید بیش از پیش فعالیت کنید و حضور پررنگ داشته باشید و کمک کنید که این برنامه ها در دانشگاه توسعه پیدا کند.

پیش بین اضافه کرد: همچنین از مدرسان و کارکنان محترم که ارتباطات ساختاری بیشتری با ما دارند درخواست داریم کمک کنند که ما در برنامه های دانشگاه و در سرفصل های دروس و رشته های دانشگاهی بتوانیم مفاهیم قرآنی و اهل بیت(ع) را اضافه و تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تقویت سرفصل هایی با محور ثقلین است، گفت: اگر ملاحظه می کنید سرفصلی برای دو دهه قبل است کم کاری ما را نشان می دهد، از این رو باید رشته های جدید در دانشگاه ایجاد شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی تأکید کرد: در بین نظام های آموزشی، دانشگاه علمی کاربردی از جمله دانشگاه  هایی است که ایجاد رشته و سرفصل در آن به سهولت بیشتری انجام می شود، که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا در آینده شرایط را برای برگزیدگان قرآنی فراهم کنیم که در دو رشته به صورت همزمان تحصیل کنند یعنی در کنار رشته اصلی و تخصصی خود در رشته معارفی هم تحصیل کنید./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات