۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۲۵۹۷۵
آیت الله فاضل لنکرانی تأکید کرد؛

لزوم توجه و اهتمام حوزه‌های علمیه به مبانی استکبارستیزی امام راحل

لزوم توجه و اهتمام حوزه‌های علمیه به مبانی استکبارستیزی امام راحل
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه امروز شاخ زورگویی آمریکا شکسته شده است، گفت: آمریکا همواره به دنبال نابودی ایران اسلامی و چپاول کردن منافع و منابع کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در ابتدای درس تفسیرقرآن کریم در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه به تبیین مطالبی پیرامون 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و گفت: هدف تشکیل سفارت آمریکا در دنیا برای به استعمار کشاندن ملت ها است.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی در روز 13 آبان ماه باطن و جوهر آمریکا و حقیقت این کشور استعمارگر را برای مردم ایران و دنیا روشن ساخت، اظهار داشت: تا قبل از این حادثه شاید کمتر مردم به این نکته توجه داشتند که هدف آمریک از ایجاد سفارتخانه در نقاط دنیا یک اهداف غیر انسانی، استعمارگری، جاسوسی و بهم زدن اوضاع در آن کشور در وقت مقتضی است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی در روز 13 آبان ماه ماهیت ددمنشانه آمریکا را روشن ساخت، عنوان کرد: اسناد به دست آمده و رصد رفتارهای سفارت آمریکا در ایران نشان دهنده خوی ددمنشی و استعماری ذاتی آمریکا است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اگر رفتارهای آمریکا را در سده اخیر بررسی کنیم در می یابیم که لحظه‌ای نبوده که آمریکا یک نگاه انسانی به دنیا و ایران نداشته باشد؛ به عبارت دیگر ما لحظه‌ای و روزی را سراغ نداریم که آمریکا از روی انسانیت و دلسوزی برای مردم ایران قدمی بردارد.

وی با بیان اینکه آمریکا همواره به دنبال نابودی ایران اسلامی و چپاول کردن منافع و منابع کشور بوده است، ابراز داشت: آمریکا همواره می خواست تا ایران را به پایگاهی برای خودش تبدیل کند، اما به برکت انقلاب همه این توطئه ها از بین رفت.

آیت الله فاضل لنکرانی یوم الله 13 آبان را یک روز تاریخی و بزرگ در انقلاب دانست و خطاب به نسل جوان جامعه گفت: نسل امروز که در آن زمان نبودند و نسل های آینده باید کاملاً متوجه و بیدار باشند و به پیام های این روز بزرگ و تاریخی توجه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به مبانی استکبارستیزی امام راحل اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند « هر بدبختی که برای ملت‌های دنیا هست زیر سر آمریکا است»؛ این یک حرف احساسی، شعاری و سیاسی نبود، بلکه به عنوان یک واقعیت قلمداد می شود.

وی اساس حکومت و دولت آمریکا را چپاول ملت‌ها، قتل و غارت، از بین بردن، نابود کردن و تسخیر منابع دنیا خواند و تأکید کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب تجربه نشان داده است که گفتمان مقاومت و ایستادگی سبب تضعیف آمریکا شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه آمریکای امروز با آمریکای ده سال یا سی سال پیش بسیار تفاوت دارد، گفت: امروز شاخ زورگویی آمریکا شکسته شده و شاهدش هم این است که با سرشکستگی و حقارت در حال خروج از کشورهایی همچون عراق و سوریه و افغانستان است؛ امروز خود آمریکایی ها اقرار می کنند که علیرغم هزینه های هنگفت در خاورمیانه به نتیجه مطلوب خود دست نیافته و شکست خورده اند.

وی بر ضرورت زنده نگه داشتن عظمت یوم الله 13 آبان تأکید و بیان کرد: تضعیف و شکست استکبار از برکت انقلاب اسلامی، اسلام واهل‌بیت(ع)، بیداری حوزه‌های علمیه و مردم و از برکات مقاومت است./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات