۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۲۵۹۹۷

انتقاد از تبعیض قضایی نظام‌مند علیه مسلمانان هند

انتقاد از تبعیض قضایی نظام‌مند علیه مسلمانان هند
رییس گروه «مجلس اتحاد مسلمین سراسر هند» (AIMIM) از تبعیض علیه مسلمانان این کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اسد الدین اویسی رییس گروه «مجلس اتحاد مسلمین سراسر هند» (AIMIM) روز گذشته، در سخنانی گفت: اقلیت مسلمان هند در نظام قضایی کشور صرف‌نظر از اینکه کدام حزب در قدرت است، با تبعیض نظام‌مند مواجهند.

وی روز جمعه نیز در پیامی توئیتری به رأی دادگاهی در ایالت اوتارپرادش که یكی از متهمان در پرونده حمله رامپور، را تبرئه کرد، واکنش نشان داده و نوشته بود: «مسلمانان در پرونده‌های مربوط به تروریسم (بدون وجود شواهد کافی) زندانی می‌شوند که پس از گذشت دهه‌ها تبرئه شوند».

در ادامه این توئیت آمده است: «فرقی نمی‌کند چه کسی (در هند)‌ در رأس قدرت باشد، ما در هر صورت در نظام قضایی کشور با تبعیض نظام‌مند مواجهیم. بی‌عدالتی مضاعف در این پرونده نه تنها در مورد گلاب خان (متهم پرونده که تبرئه شده) بلکه برای قربانیان حمله رامپور نیز وجود داشته است».

در یک حمله تروریستی در سال ۲۰۰۸، مهاجمان به مرکز پلیس در شهر رامپور در اوتارپرادش حمله کردند، که در جریان آن هفت پلیس و یک غیرنظامی کشته شدند.

دادگاهی در رامپور هفته گذشته شش متهم از جمله دو تبعه پاکستانی را در این ارتباط مجرم شناخت، اما محمد كوثر و گلاب خان را که متهم به پنهان کردن سلاح مورد استفاده در این حمله بودند، از اتهام وارده تبرئه کرد.

ارسال نظرات