۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۲۶۰۰۶

برگزاری گردهمایی سالانه دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

برگزاری گردهمایی سالانه دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
صدها دانشجوی طرفدار فلسطین در گردهمایی سالانه حمایت از مقاومت فلسطین در دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا گرد هم آمدند.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مینه‌سوتا دیلی، گردهمایی سالانه «دانشجویان آمریکایی حامی عدالت در فلسطین» با شرکت صدها دانشجو از سراسر آمریکا به مدت سه روز در این دانشگاه برگزار شد.

این گردهمایی روز جمعه با تقدیر از شرکت کنندگان آغاز و میان آنها چفیه توزیع شد.
 
بسیاری از فعالان طرفدار فلسطین از سوی مسئولان دانشگاه‌های آمریکا با مشکل مواجه می‌شوند، اما با وجود درخواست گروه‌های حامی اسرائیل از دانشگاه مینه‌سوتا برای لغو این گردهمایی، دانشگاه به این درخواست پاسخ مثبت نداد.   

«الکس صالح» یکی از سخنرانان این همایش با اشاره به انتخاب «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا که بارها از مردم فلسطین حمایت کرده‌اند، گفت: این یک نیروی تازه در حمایت از فلسطینیان است. با توجه به بلندتر شدن صدای فلسطینیان و حامیان آنها در فضای جدید، نحوه برخورد ما با این فضای جدید بسیار مهم است.
 
صلاح افزود: با وجود تلاش‌هایی که برای ترساندن ما می‌شود، همچنان به حمایت خود از فلسطین ادامه می‌دهیم. عشق به فلسطین و آزادی آن بر ترس از سرکوب شدن غلبه می‌کند.

در این گردهمایی علاوه بر سخنرانی، نشست گروهی از کارشناسان با موضوع اهمیت رویکردها نسبت به مقاومت فلسطین در ارتباط با دیگر اشکال تبعیض و سرکوب مانند تبلیغات ضد سیاه‌پوستان و سرکوب کشمیری‌ها و کردها برگزار شد.
ارسال نظرات