۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۶۰۲۴
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی:

حرکت های عظیمی همچون اربعین دست کم گرفته نشود + فیلم

حرکت های عظیمی همچون اربعین دست کم گرفته نشود + فیلم
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با ابراز نگرانی از ورود کمرنگ مراکز بزرگ دینی در راهپیمایی اربعین تأکید کرد که همچنان حرکت اربعین دست کم گرفته می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی پدیدار شناسی اربعین ویژه گزارش تحلیل گروه اعزامی به راهپیمایی اربعین در سالن همایش های انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این نشست با اشاره به یکی از آسیب های پیاده روی اربعین با عنوان خلأ راهبردی در این حرکت اظهار کرد: اگر در بحث اربعین مدیریت راهبردی نسبت به محتواهایی که تولید شده تولید نشود، روز به روز به بلبشویی محتوایی در این حوزه دامن می‌ زنیم.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: خلائی که دیده می‌ شود خلأ نگرش راهبردی به اربعین است، اگر از منظر سیاست گذاری عمومی به اربعین نگاه کنیم اولین مسأله ای که مطرح می‌ شود این است که مسأله ما چیست؟

وی اضافه کرد: ما باید بتوانیم یک توصیف خوبی از مسأله خودمان داشته باشیم که این مسأله یا نیاز ما است یا نارضایتی است که به وجود آمده که می‌ خواهیم حل کنیم یا ایده ها و آرمان هایی است که می‌ خواهیم به آنها برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی یادآور شد: در بحث اربعین رهبر معظم انقلاب ایده راهبردی مطرح کردند که هنوز مورد توجه قرار نگرفته و آن ایده تشکل جهانی شیعه است که اصلا ائمه اطهار(ع) با این نگاه اربعین را ایجاد کردند که در کنار حجی قرار دارد که عرصه برای تشکل جهانی پیروان اهل بیت(ع) در آن بسته است.

این استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه عنوان کرد: از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکل جهانی شیعه با یک عرصه سازی در اربعین شکل می‌ گیرد که تبلور امام و امت در آن دیده می‌ شود و این ها می‌ آیند گذشته شیعه را آسیب شناسی کرده و برای آینده شیعه برنامه ریزی می‌ کنند، تمام این مسائل به هیچ عنوان در حج دیده نمی شود چون امکان ارتباط با دیگران خیلی کمتر است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر ما این مسأله کانونی ونقطه مرکزی را مشخص کردیم که مسأله ما تشکیلات جهانی شیعه است و آن را پذیرفتیم تکلیف خیلی از چیزهای دیگر مشخص می‌ شود و تمام برنامه های بعدی ما از این منظر منشعب می‌ شود.

وی با تأکید بر این که اربعین دست کم گرفته شده است، گفت: از منظر دانش سیاست گذاری عمومی وقتی به مدل برنامه ریزی موجود نگاه می‌ کنیم سیاست گذاری راهبردی در آن وجود ندارد چون دستور کار و مسأله ای در آن دیده نمی شود وستاد اربعین نیز در این راستا نتوانسته کاری انجام بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی تصریح کرد: بعد از تعیین مسائل اساسی در مورد اربعین باید فهرستی از ریز مسائل را مشخص کنیم که در این حالت می‌ توان با پیشنهادات عملی در مورد اربعین کارهای جدی و سازنده ای انجام داد تا سطح کار در اربعین تا این میزان پایین نباشد.

وی ارتباط نخبگانی در اربعین را یکی از اساسی ترین مسائل در این حرکت دانست و خاطرنشان ساخت: در این جا نقش مراکزی از جمله مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع تقریب مذاهب اسلامی روشن می‌ شود و همین طور حوزه علمیه اگر در این فرصت کاری نکنند دیگر چه زمانی می‌ خواهند برای رسالت جهانی خود به میدان بیایند؟./1330/ج

تعداد بازدید : 3

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
از آقای لک زایی یک کم زیادی خبر نمی زنید
0
0