۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۶۰۷۲
مدیر حوزه علمیه آخوند همدان:

پژوهش باید در اولویت امور حوزه قرار گیرد

پژوهش باید در اولویت امور حوزه قرار گیرد
حجت الاسلام خزایی گفت: تمام مسائلی که در جامعه اتفاق می افتد و نیازمند بررسی و بسترسازی تئوریک است باید در یک فرآیند تخصصی به گونه ای روشمند مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

حجت الاسلام جواد خزایی مدیر حوزه علمیه آخوند همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به پژوهش در حوزه اظهار داشت: امروز مساله پژوهش در حوزه آنچنان که باید مورد توجه نیست.

وی ادامه داد: تمام مسائلی که در جامعه اتفاق می افتد و نیازمند بررسی و بسترسازی تئوریک است باید در یک فرآیند تخصصی به گونه ای روشمند مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: امروز تمام دستاوردهای علمی در حوزه مرهون پژوهش ها و تحقیقات علمی بزرگان در گذشته است و این روند علمی می بایست ادامه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه آخوند همدان ابراز داشت: در حوزه علمیه حجم پژوهش ها چشمگیر نیست و همان تحقیقات نیز قابلیت استفاده ندارد و این آغاز انحراف در ساختار پژوهشی است.

وی با بیان این که طلاب باید از سطوح پایین نسبت به پژوهش آشنا شوند گفت: طلاب باید بدانند که اصل آموزش بر عهده پژوهش است و باید آموزش پژوهش محور در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام خزایی در پایان خاطر نشان کرد: امید است که همه طلاب با حرکت به سمت تحقیق و پژوهش کارآمد که بتواند دردی از جامعه را برطرف کند و در عین حال عملیاتی باشد، بخشی از رسالت خود را انجام دهند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات