۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۲۶۰۸۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تبیین کرد؛

۳ چشمی که در روز قیامت گریان نیستند

۳ چشمی که در روز قیامت گریان نیستند
امام جمعه بجنورد گفت: در روز قیامت همه چشم‌ها گریان هستند مگر چشمی که در راه خدا نگهبانی داده، چشمی که از حرام‌ بسته باشد و چشمی که برای امام حسین (ع) گریسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار فرمانده مرزبانی کشور، به تبیین اهمیت و جایگاه مرزبانی در دین اسلام و جامعه دینی پرداخت.

وی افزود: امام سجاد (ع) می‌فرمایند: «کلُّ عینٍ باکیةٌ یومَ القیامَةِ إلاّ ثلاثَ عُیُونٍ: عَینٌ سَهَرَت فی سبیلِ الله، ِ وَ عَینٌ غَضَّت عَن محارِم ِاللهِ و عَینٌ فاضَت مِن خَشیةِ اللهِ» و تأکید می‌کنند هر چشمی در روز قیامت گریان است، مگر سه چشم؛ چشمی که درراه خدا بیدار مانده و نگهبانی داده است، چشمی که از حرام‌های الهی بسته باشد و چشمی که برای امام حسین (ع) یا ترس خدا گریسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: درواقع ارزش کار مرزبانی به‌اندازه‌ای بالا است که در ردیف زائر و عاشق امام حسین (ع) و کسی که در دل شب با خداوند راز و نیاز می‌کند، است.

وی افزود: چشمی که در راه خدا بیداری می‌کشد برای اینکه دیگران در آسایش باشند دارای اجری برابر چشم گریان بر امام حسین (ع) است که چنین اجری نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه مسئولیت مرزبانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اشارات قرآنی به مرزبانی، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 200 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید در برابر مشکلات و هوس‌ها استقامت کنید و در برابر دشمنان نیز پایدار باشید و از مرزهای خود مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاسیر موجود یک معنای «رابطوا» دیدبانی و مرزبانی کردن است و این نشان می‌دهد کار و مسئولیت شما هم ریشه قرآنی دارد و هم در دعاها و بیانات ائمه به آن پرداخته شده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: به عنوان مثال دعای عالیه المضامین امام سجاد (ع) که معارف والایی دارد اشارت‌های لطیف و دقیقی به فعالیت مرزبانی داشته و ریزه‌کاری‌های زیادی در این دعا وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که گویی این امام همام در جبهه و مرز زندگی می‌کرده است./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات