۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۲۶۱۲۰

۲۵ آبان آغاز حرکت کاروان‌های راهیان نور

۲۵ آبان آغاز حرکت کاروان‌های راهیان نور
سرهنگ حاجتی با اشاره به اینکه حرکت کاروان های راهیان نور از اول مهرماه است، گفت: امسال به علت همزمانی با اربعین حسینی از ۲۵ آبان آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه حرکت کاروان‌های راهیان نور بصورت خودجوش و مردمی آغاز شد، اظهار داشت: کاروان راهیان نور را می‌توان گردشگری دفاع مقدس نامید، این گردشگری قادر به خارج ساختن خوزستان از انزوا و زمینه‌ای برای معرفی صنایع محلی استان به کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان  اینکه آمار کاروان‌های راهیان نور در سال گذشته به علت وقوع سیل کاهش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: حرکت این کاروان‌ها اصولا پس از تابستان و مهرماه آغاز می‌شود، اما امسال به دلیل همزمانی با اربعین حسینی از ۲۵ آبان و در کنار مزار شهید بهنام محمدی آغاز خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه درس آمادگی دفاعی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای دانش آموزان طرح موضوع شده و دو واحد آن بازدید اختیاری از مناطق جنگی است، اضافه کرد: دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه قادر به شرکت در این اردو‌ها هستند که سهمیه استان خوزستان برای سال جاری ۳۰ هزار دانش آموز اعلام شده است.

سرهنگ حاجتی با بیان اینکه در مرحله اول، کاروان‌های دانش آموزی دختران شرکت می‌کنند، ادامه داد: مرحله اول از روز گذشته (۱۳ آبان) آغاز و به مدت ۲۲ روز ادامه خواهد داشت که در ادامه کاروان دانش‌آموزی پسران حضور می‌یابند و در مدت زمان حضور افزون بر بازدید از یادمان‌ها، برنامه‌های روایتگری و تئاتر دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از ۱۵ آبان تعدادی از خادمین خواهر سراسر کشور وارد خوزستان شده و به مدت ۳ روز در یادمان‌ها مشغول خواهند شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یادمان‌های فتح‌المبین، هویزه و شلمچه، آماده بازدید کاروان‌های دانش‌آموزی هستند ضمن اینکه یادمان‌های جهاد عشایر و اروند کنار (یادمان والفجر ۸) قابل بازدید است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه دانش آموزان شرکت کننده در کاروان راهیان نور همگی بیمه آموزش و پرورش هستند، گفت: راهیان نور ظرفیت خوبی برای رونق دادن به صنایع محلی و دستی استان خوزستان است که در این باره حوزه گردشگری استان باید ورود کند./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات