۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۲۶۱۳۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

شرط نخست مدیریت در کشور سعه صدر و تخصص است + فیلم

شرط نخست مدیریت در کشور سعه صدر و تخصص است + فیلم
آیت الله نمازی عدم تحمل یکدیگر و عدم توانایی درحل مشکلات را از چالش‌های امروز جامعه دانست و گفت: شرط نخست مدیریت در کشور سعه صدر و تحمل و در مرحله دوم تخصص است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی پیش از ظهر امروز در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها و بسیج اساتید دانشگاه‌های کاشان، گفت: در نظام فرهنگی اسلام نوجوانان و جوانان جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) روی جوان‌ها حساسیت خاصی داشتند و کار‌های مهمی که روی زمین می‌ماند به جوان‌ها که دارای انرژی و استعداد هستند واگذار می‌کرد.

آیت الله نمازی گفت: امروز نیز توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به نسل نوجوان و جوان کشور به ویژه دانشجویان و دانش آموزان برگرفته از سیره پیامبر اکرم (ص) است و این موضوع مهمی است که باید محور مباحث و مذاکرات و پژوهش‌ها در کشور قرار داشته باشد.

وی از جوان‌ها به عنوان سرمایه‌های کشور و آینده سازان کشور نام برد و اظهار داشت: امروز نظام اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است و مرز‌های کشور‌های اسلامی را در نوریده و به اروپا و آمریکا رسیده است.

به گفته وی اگر محرم امسال، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در قلب لندن و در کنار کاخ سفید واشنگتن برگزار شد پیام‌های زیادی برای ما و جهانیان دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان موقعیت امروز جهان را موقعیت مهمی خواند و اظهار داشت: ظرفیت‌ها و سرمایه‌هایی که امروز در اختیار ما است سرمایه‌ها و ظرفیت‌های ویژه و استثنایی است که هیچکدام از نظام سیاسی دنیا چنین نقاط قوت و سرمایه‌های سیاسی را ندارند.

آیت الله نمازی تأکید کرد: مسؤولان، دولتمردان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باید این هنر را داشته باشند تا این ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و راه‌های استفاده صحیح از آن‌ها را بدانند.

وی دیدار‌های رهبر معظم انقلاب با دانش آموزان و دانشجویان را دارای پیام‌های زیادی خواند و اظهار داشت: دیدار‌های طولانی رهبرمعظم انقلاب با دانش آموزان و دانشجویان به این معنی است که آینده جهان در حسن تربیت و سیر و سلوک جوان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان رسالت اساتید بسیجی را مهم و سنگین دانست و افزود: توجه به موضوع انتظار از ظرفیت‌های مهمی است که در اختیار نظام و دانشگاه است.
 
به گفته وی پیام و دستاورد انتظار، آمادگی و آماده باش است و این سرمایه بزرگی است که در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله نمازی از عاشورا و کربلا و محرم به عنوان دومین ظرفیت در اختیار دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه نام برد و افزود: بسیج میلیون‌ها انسان در اربعین حسینی از قدرت و جاذبه‌های امام حسین (ع) است که خداوند آن را به تاریخ و شیعه و بشریت داده است.

به گفته وی زمانی خواهد رسید که عاشورا و کربلا همه جهان را فتح خواهد کرد و این سرمایه‌های بزرگی است که هیچ نظام سیاسی در دنیا چنین ثروت و سرمایه‌ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز مجلس نمایندگان آمریکا با کاخ سفید و کاخ سفید با مجلس نمایندگان آمریکا درگیر شده است و این درگیری به نابودی آن‌ها و عزت و اقتدار اسلام منتهی خواهد شد.

آیت الله نمازی همچنین شرایط امروز جهان را حساس و سرنوشت ساز خواند و عنوان کرد: خداوند به ما منت گذاشته تا از ظرفیت‌هایی که به ما داده است در جهت تکامل خود و برای بندگی خدا استفاده کنیم.

وی در ادامه رمز موفقیت کشور را در پیوستن امت به ولایت رهبری دانست و اظهار داشت: امت باید آماده و پا به رکاب برای تحقق فرامین رهبری که تأکید برموضع گیری در برابر آمریکا است باشد.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری کارنامه و عملکرد و آثار و برکات رهبری در این مدت را تبیین کند، افزود: در هیچ جای دنیا نمی‌توانید رهبری به این هوشیاری، قدرتمندی و تیز بینی و آینده نگر معرفی کنید، رهبری که دنیا را خلع سلاح کرده است و همه معیار‌های دنیا در اتحادیه اروپا و مجلس نمایندگان آمریکا را بر هم ریخته است.

نماینده ولی فقیه در کاشان رمز موفقیت کشور را در گرو انسجام و وحدت ملی دانست و گفت: برای موفقیت هیچگونه اختلاف و مناقشه‌ای نباید وجود داشته باشد و با سعه صدر مشکلات را حل کنیم.

آیت الله نمازی عدم تحمل یکدیگر و عدم توانایی درحل مشکلات کوچک و پیش پا افتاده را از چالش‌های امروز جامعه دانست و گفت: شرط نخست مدیریت در کشور سعه صدر و تحمل و در مرحله دوم تخصص است.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات در کشور از داشتن سعه صدر و تحمل یکدیگر در عرصه سیاست و اداره کشور به عنوان مهمترین نیاز امروز جامعه نام برد و گفت: اگر انتخابات همراه با بلبشو، توهین و تضعیف و اهانت به یگدیگر است به دلیل عدم سعه صدر و تحمل یکدیگر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: نسل امروز در یک شرایط ویژه زمانی و یک موقعیت تاریخی حساسی قرار دارد و آینده بسیار مبهم و پیچیده‌ای در پیش رو داریم، بنابراین باید از قدرت پیش رونده بسیج و کربلا که ظرفیت و ثروت معنوی و مادی است و دیگران از آن محروم هستند، بیشترین بهره برداری داشت./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲
احسنت
0
0