۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۶۲۶۱۴۳
معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران دورود:

معلمان نقش اساسی در تربیت دانش آموزان دارند

معلمان نقش اساسی در تربیت دانش آموزان دارند
معاون فرهنگی مدرسه علمیه دورود به نقش تربیتی معلم بر دانش آموزان اشاره کرد و گفت: برای اثر بخشی نقش تربیتی، باید دانش برخورد معلم با مسائل دینی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیرا لک، معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقه و اصول دورود، ظهر امروز در نشست عفاف و حجاب که با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، گفت: اخلاص عمل در انجام وظیفه در هر زمینه ای نقش آفرین است.

وی با اشاره به آیه 249 سوره بقره عنوان داشت: در صورتی در انجام امور تربیتی همچون نهادینه کردن عفاف و حجاب در مدارس موفق خواهیم بود که اخلاص داشته باشیم و کار به جهت رضای خدا باشد.

لک در ادامه با اشاره به اثر بخشی این نشست مشترک اظهار داشت: این نشست می تواند فرصتی متفکرانه در استای بررسی چگونگی نهادینه کردن امر حجاب در مدارس باشد و باید به عنوان مرکزیت در شروع امر تربیتی باشد.

وی ادامه داد: در کار تربیتی عجله و شتاب زدگی اصلا نباید اتفاق بیفتد و معلم تربیت باید صبور، ناظر و به دور از عجله اقدام کند، اگر بنا باشد مثل رعد حجاب را بیاوریم همچون برق نیز می رود.

معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقه و اصول خواهران دورود خاطرنشان کرد: متصدی امر تربیتی باید در حوزه نظری و عملی اشراف به مقوله حجاب داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه عمل شناخت روشن حجاب یکی از ارکان مهم در نهادینه سازی این امر تربیتی است، گفت: بررسی ریشه حجاب، آثار حجاب و معنای درست حجاب باید آن معنایی که بار تربیتی خودش را داشته باشد، به این صورت که به دانش آموز گفته شود حجاب به معنای پوشش است و حال این پوشش می تواند در هر شکلی باشد اما مناسب ترین و بهترین شکل می تواند چادر باشد.

لک ادامه داد: در امر دعوت به حجاب متصدی این امر باید آگاهانه و عاشقانه به دور از خشم و شتاب با اشراف کامل بر مسأله عمل کند.

معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقه و اصول دورود با بیان اینکه در کنار شناخت حجاب و محدوده حجاب باید عوامل آسیب زای این امر را نیز شناخت و از آن غافل نشد، اظهار داشت: نقش معلم در آموزه های مهم و دینی حیاتی است.

وی با اشاره به وجود برخی معلمانی که دانش برخورد با مسائل دینی را ندارند، گفت: در با حجاب کردن دیگران باید روی عفاف تأکید کرد، ملایمت بر روی روش تبلیغی و استقامت بر نتیجه گرفتن را در پیش گرفت.

عفاف عنصر درونی حجاب است

لک از عفاف به عنوان عنصر درونی حجاب یاد و خاطرنشان کرد: فردی که از درون عفیف باشد حیای او مانع بی حجابی می شود، روش دعوت به حجاب باید آرام و در نهایت صبر و استقامت صورت گیرد.

وی اظهار داشت: انگیزه امر تربیتی حجاب و عفاف باید برای رضای خدا باشد و در این زمینه از نقش خانواده نیز نباید غافل شد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات