۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۲۶۱۵۵

بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در محکومیت سرقت اراضی فلسطینی

بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در محکومیت سرقت اراضی فلسطینی
رژیم صهیونیستی که جانبداری آمریکا را فرصتی طلایی برای دست‌اندازی بیشتر به اراضی فلسطینی دیده، در سایه سکوت جهانی به این اقدامات خود شدت داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه شنبه) اعلام کرد، در سایه جانبداری کامل آمریکا از رژیم اشغالگر دستورات مربوط به دست‌اندازی بیشتر بر اراضی فلسطینی شدت گرفته تا از این فرصت طلایی برای «اسرائیلی‌سازی» و انضمام کرانه باختری استفاده شود؛ اقدامی که فرصت‌‎ها برای ایجاد دولت فلسطینی را از بین می‌برد.

بر اساس گزارش شبکه «العهد»، در ادامه این بیانیه آمده: تصمیمات مذکور با دستورالعمل مستقیم سطوح سیاسی در نهاد دشمن صورت می‌گیرد، آخرین آنها تسلط دشمن صهیونیستی بر ۱۲۹ دونم (هر دونم حدود هزار متر) از اراضی شهرهای «الظاهریه و السموع» در جنوب الخلیل، هشدار درباره تسلط بر دو هزار دونم از اراضی روستای «الجبعه» در جنوب غرب بیت‌لحم، ۲۴۳ دونم از اراضی شهر «صوریف» در شمال غرب الخلیل، ۶۶ دونم از اراضی «بیت دقه» در شمال غرب قدس و ۱۵۰ دونم از اراضی شهر «بیت لقیا» در غرب رام‌الله است؛ علاوه اینکه تجاوز شهرک‌نشینان به مزارع فلسطینی نیز ادامه دارد.

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد، این اقدامات امکان ایجاد دولت فلسطینی و اجرایی کردن راهکار دو دولتی را از بین می‌برد.

در ادامه این بیانیه از کشورها خواسته شده به سکوت خود پایان دهد و در ادامه تأکید شده، رویکرد فعلی رژیم صهیونیستی نابودی مسأله فلسطین، ممانعت از ایجاد دولت فلسطینی مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس است.

در همین ارتباط «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (امروز) اعلام کرد، تل‌آویو 90 درصد دره اردن را دزدیده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات