۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۲۶۱۶۱
۲۱ آبان؛

همایش ملی «کارکرد وقف در توسعه انسانی» در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

همایش ملی «کارکرد وقف در توسعه انسانی» در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: نخستین همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: نخستین همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش با تاکید بر وقف علمی و در 21 آبان ماه جاری برگزار خواهد شد گفت: تعداد 118 مقاله علمی از دانشجویان و اساتید سراسر کشور به این همایش ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: پس از داوری انجام شده نیز 81 مقاله به صورت شفاهی، پوستر و درج در مجموعه مقالات همایش ارائه می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: وقف و سرمایه انسانی و رفاه اجتماعی، وقف و توانمندسازی جوامع محلی، وقف و توسعه مراکز علمی و فناوری، وقف در اسناد موقوفات علمی و آموزشی، آموزش و توسعه فرهنگ وقف، وقف بر آموزش و فناوری و وقف مشارکتی و کارکرد آن و ظرفیت‌های وقف در حوزه آموزش استان از جمله محورهای اصلی این همایش است.

وی ادامه داد: همچنین آسیب شناسی وقف در حوزه آموزش و وقف علمی و فرهنگ سازی و محتواسازی برای تشکیل موقوفات جدید در حوزه آموزش عالی و معرفی توانمندی‌های استان در حوزه وقف از جمله اهداف همایش است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های همایش خاطرنشان کرد: تجلیل از واقفین برتر استان و تجلیل از پژوهشگران ممتاز وقف در کشور از برنامه‌های جانبی این همایش است.

حجت الاسلام بخشی پور اظهار کرد: این همایش با حضور دبیران همایش و اعضای کمیته اجرایی و سایر مهمانان استانی و کشوری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات