۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۶۲۶۱۶۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

نتیجه کار و عملکرد مسؤولانی که جهادی نیستند جز خطا و خیانت نخواهد بود

نتیجه کار و عملکرد مسؤولانی که جهادی نیستند جز خطا و خیانت نخواهد بود
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ندگی تحت تأثیر مدرنیته به انسان اجازه آزادگی و آزاد مردی نمی دهد، گفت: مسؤولانی که جهادی نیستند عملکردی جز خطا و خیانت ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه امشب در نخستین سالگرد گرامیداشت هنرمند جهادگر مرحوم سید محمد ساجدی که در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه ما باید به گونه ای زندگی کنیم که زندگیمان پس از مرگ قابلیت الگوبرداری برای دیگران باشد، گفت: مرحوم سید محمد ساجدی از سبک زندگی بسیار ویژه، ایمان ممتاز و هنرمندی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه ما باید زندگی خود را بر اساس سبک زندگی اسلامی تنظیم کنیم، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «امت من تا زمانی که سبک لباس پوشیدنشان همچون بیگانگان نشود روی سعادت را خواهند دید».

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه سبک زندگی ما نباید بر اساس سبک زندگی کنونی برخی افراد و بروکراسی هایی که بر زندگی ما توسط مدرنیته تحمیل شده است مطابق باشد، اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه نیز اسیر بروکراسی های تحمیل شده از سوی مدرنیته شده و متأسفانه شوق به علم در حوزه جای خود را به مدرک گرایی داده است.

استاد حوزه و دانشگاه جلوه های پیاده روی عظیم اربعین را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ما در این رهپیمایی عظیم از قالب بروکراسی های مدرنیته خارج شده و به صورت آزاد زندگی می کنیم؛ یکی از راه های رهایی از سبک زندگی غلط مدرنیته، زندگی بر اساس سبک زندگی جهادی است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه برای رهایی از قید و بند بروکراسی های مدرنیته باید با سبک زندگی جهادی آشنا شوند، افزود: امروز بسیاری از طلاب در سایه اردوهای جهادی رشد و ترقی پیدا می کنند؛ کاش حوزه های علمیه دچار بروکراسی های دانشگاهی نمی شدند؛ کاش مدارس آموزش و پرورش از فضای بروکراسی های تحمیل شده رهایی می کردند و تنها به تربیت کارمند نمی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه انسان ها باید آزاده باشند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم زندگی مرحوم ساجدی را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه «آزادگی» است، زیرا ایشان بدون علت به چیزی مقید نمی شد؛ هنگامی که انسان آزاده باشد از هیچ تلاشی برای رشد و ترقی خود و جامعه اش فروگذار نخواهد کرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه زندگی تحت تأثیر سبک زندگی مدرنیته به انسان اجازه آزادگی و آزاد مردی نمی دهد، تأکید کرد: امروز متأسفانه گاهی اوقات مشاهده می کنیم که برخی از طلاب به دنبال استخدام شدن در برخی دستگاه ها هستند، در حالی که طلبگی بهترین فرصت برای آزادانه زندگی کردن است.

وی با اشاره به اینکه زندگی غیر شهری و اردویی داشتن در اسلام موضوعیت دارد، عنوان کرد: با توجه به سبک زندگی رسول الله(ص) در می یابیم که انسان باید برای تربیت شدن و آزاد مرد شدن به اردوهای جهادی برود، زیرا جهان اسلام در سایه اردوهای جهادی، جنگی و غزوات پیامبر اکرم(ص) شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه سبک زندگی مرحوم سید محمد ساجدی را بهترین الگو برای هنرمندان دانست و با تأکید بر اینکه خلاقیت از عیاشی و هرزگی استخراج نمی شود، گفت: هنرمند شدن نیازمند خلاقیت و آزاده بودن است؛ یک هنرمند از همه قید و بندهای زندگی باید رها شود، زیرا قید و بندها ذوق و شور هنری را کور می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به معنویت و بعد اخلاقی مرحوم سید محمد ساجدی، تسلیم بودن در برابر اراده الهی را از ویژگی های بارز او خواند و بیان کرد: ایشان فردی با صداقت و با اخلاق بود و همواره صادقانه و خالصانه رفتار می کرد؛ مرحوم ساجدی هر گاه احساس می کرد که کاری مورد رضای خداوند است، بدون در نظر گرفتن هیچ چیزی آن را انجام می داد.

وی با تأکید بر اینکه مسیر پیشرفت جامعه ما از میان کار و مدیریت جهادی می گذرد، افزود: اگر گفتمان کار جهادی در کشور نهادینه و اجرایی شود جوانانی از جنس سید محمد ساجدی کارهای کلان و مدیریت های بزرگ را بر عهده گرفته و مملکت را آباد خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه کار و مدیریت جهادی باید به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: اینکه مسؤولیت ها در کشور به افرادی که با فرهنگ کار جهادی بیگانه هستند سپرده می شود نشان می دهد که با تمدن عظیم و تراز اسلامی فاصله داریم؛ در تمدن ظهور مهدوی مسؤولیت ها به دست افراد لایق و کارآمد و جهادی سپرده می شود که فرزندانشان نیز آقازاده نمی شوند، بلکه «بنده زاده» هستند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تأکید کرد: اگر افرادی که با فرهنگ کار و مدیریت جهادی بیگانه هستند در مسؤولیت ها و مقام ها قرار بگیرند، نتیجه کارشان جز خطا و خیانت نخواهد بود./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ریزش ها و رویش ها
Iran, Islamic Republic of
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
مقاومت مبتنی بر گفتمان انقلابی یا تسلیم در برابر دوگانه مذاکره یا جنگ بر اساس سند راهبردی و تحولخواه گام دوم انقلاب:
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و هر مسئول فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای محافظه کار، اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند، و علارغم بی میلی ظاهری مترصد فرصتی-معجزه تکرار- بواسطه مذاکره با غرب یا تهدید به تحریم نظام و باج خواهی با آشوب و قربانی کردن مردم...جهت حفظ منافع شخصی خود و خانواده در داخل و خارج از کشورند، محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
0
0