۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۲۶۱۶۴

نخستین سالگرد گرامیداشت هنرمند جهادگر مرحوم ساجدی برگزار شد

نخستین سالگرد گرامیداشت هنرمند جهادگر مرحوم ساجدی برگزار شد
نخستین سالگرد گرامیداشت هنرمند جهادگر مرحوم سید محمد ساجدی با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین سالگرد گرامیداشت هنرمند جهادگر مرحوم سید محمد ساجدی امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش،  آیت الله میرباقری و حجج اسلام والمسلمین بهجت پور و زیبایی نژاد و آقای احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم حضور یافتند.

سید محمد ساجدی بهترین الگوی سبک زندگی جهادی است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه انسان ها باید آزاده باشند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم زندگی مرحوم ساجدی را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه «آزادگی» است، زیرا ایشان بدون علت به چیزی مقید نمی شد؛ هنگامی که انسان آزاده باشد از هیچ تلاشی برای رشد و ترقی خود و جامعه اش فروگذار نخواهد کرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه زندگی تحت تأثیر سبک زندگی مدرنیته به انسان اجازه آزادگی و آزاد مردی نمی دهد، تأکید کرد: امروز متأسفانه گاهی اوقات مشاهده می کنیم که برخی از طلاب به دنبال استخدام شدن در برخی دستگاه ها هستند، در حالی که طلبگی بهترین فرصت برای آزادانه زندگی کردن است.

وی با اشاره به اینکه زندگی غیر شهری و اردویی داشتن در اسلام موضوعیت دارد، عنوان کرد: با توجه به سبک زندگی رسول الله(ص) در می یابیم که انسان باید برای تربیت شدن و آزاد مرد شدن به اردوهای جهادی برود، زیرا جهان اسلام در سایه اردوهای جهادی، جنگی و غزوات پیامبر اکرم(ص) شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه سبک زندگی مرحوم سید محمد ساجدی را بهترین الگو برای هنرمندان دانست و با تأکید بر اینکه خلاقیت از عیاشی و هرزگی استخراج نمی شود، گفت: هنرمند شدن نیازمند خلاقیت و آزاده بودن است؛ یک هنرمند از همه قید و بندهای زندگی باید رها شود، زیرا قید و بندها ذوق و شور هنری را کور می کند.

همچنین امیر ولی از فعالان عرصه جهادی نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از مرحوم سید محمد ساجدی پرداخت و بیان کرد: به یمن تلاش های جهادگرانه جوانان جهادی امروز منطقه بشاگرد دیگر منطقه ای محروم نیست.

وی بر ضرورت توجه جوانان به مسأله اردوهای جهادی تأکید کرد و گفت: طلاب در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارند و ما در منطقه بشاگرد حدود 600 طلبه جهادی داریم.

شایان ذکر است، این برنامه با شعرخوانی شاعران آیینی، مداحی مداحان اهل بیت(ع) و خاطره گویی پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت همراه بود.

گفتنی است، مرحوم ساجدی علاوه بر فعالیت هنری، حضوری فعال در اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور نیز داشت و در روستاهای محروم استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان خدمات جهادی انجام می داد و ساخت مسجد، حسینیه، مدرسه، حمام و برگزاری کلاس های فرهنگی برای نوجوانان و جوانان روستا تنها گوشه ای از فعالیت جهادی این هنرمند انقلابی بود.

سیدمحمد ساجدی گرافیست انقلابی سال گذشته در مسیر بازگشت از راهپیمایی اربعین حسینی دچار سانحه رانندگی شد و به همراه همسر و دو فرزندش به دیار باقی شتافت.

این فعال فرهنگی در سال 1359 متولد شد و پس از تحصیل در هنرستان هنرهای تجسمی تهران، وارد دانشگاه شد و در رشته عکاسی به ادامه تحصیل پرداخت، وی طراح گرافیک و از شاگردان نزدیک استاد مسعود نجابتی و از مؤسسان کانون هنر شیعه بود.

این‌گرافیست انقلابی همواره حضور فعالی در اردوهای جهادی در مناطق محروم داشت و مشتاقانه در انجام فعالیت‌های فنی و عمرانی برای محرومان شرکت می‌کرد و به گفته دوستانش بسیار پرکار، بااخلاص و باصفا بود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات