۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۲۶۱۶۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

منبر و خطابه بهترین رسانه برای تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه است

منبر و خطابه بهترین رسانه برای تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه است
حجت الاسلام صادقی با اشاره نقش مؤثر روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: منبر و خطابه بهترین رسانه برای تبلیغ و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عصر امروز در نشستی که با موضوع وقف و روحانیت برگزار شد، وقف را یک اثری ماندگار و باقیات صالحتی ارزنده دانست و گفت: این سنت حسنه دینی از سنن اولیای الهی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان این که وقف در بستر جامعه نقش مؤثری در ارتقاء فرهنگ دینی، گسترش علم و رفع مشکلات اجتماعی ایفا می‌کند، افزود: علاوه بر این می‌توان از این ظرفیت بالای دینی در رشد علمی، تسهیل ازدواج جوانان، رفع مشکلات درمان، ساخت و توسعه مساجد، حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه بهره گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ وقف با تبلیغ صحیح از سوی علما و روحانیان در طول تاریخ حفظ مانده و گسترش یافته است، تصریح کرد: تلاش‌ها و مجاهدت‌های علما و فق‌های دینی در گسترش این سنت حسنه دینی بسیار اثرگذار بوده است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش علما در گسترش فرهنگ وقف ویژه و بی بدیل است، خاطرنشان کرد: علما در طول تاریخ با استناد به آیات، روایات، سخن انبیاء و ائمه معصومین (ع)، سنت حسنه وقف در جامعه تبیین و تبلیغ کردند.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که علما با سخنرانی‌های شور انگیز، تبیین احکام نورانی وقف و همچنین عمل به این سنت حسنه دینی نقش بسیار مؤثری در گسترش و نهادینه کردن این فرهنگ دینی بر عهده داشتند، گفت: عالمان و روحانیان بسیاری نیز خود نیز از پیشگامان عمل به این سنت حسنه دینی بودند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت به دلیل نفوذ فکری در جامعه نقش مؤثری در تبلیغ فرهنگ وقف بر عهده دارد، افزود: امروز نیز گسترش این فرهنگ و سنت حسنه دینی نیازمند تبلیغ از سوی علما و روحانیان در منابر و خطابه‌های دینی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ورود روحانیت در هر عرصه‌ای آثار و برکات مثبتی برای جامعه اسلامی در پی داشته است، خاطرنشان کرد: منبر و خطابه بهترین رسانه برای تبلیغ و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی است.
 
وی با بیان این که روحانیت همواره مورد اعتماد و اطمینان عموم مردم به ویژه متدینین و متشرعین بودند، تصریح کرد: به همین دلیل از این اعتماد می‌توان در راستای گسترش فرهنگ وقف در جامعه بهره گرفت.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز به وقف‌هایی جدید به منظور تأمین نیاز‌های روز جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: علما و روحانیان باید در راستای بازکردن باب‌های جدید وقف با توجه به نیاز‌های روز جامعه نقش آفرینی کنند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات