۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۲۶۱۶۹
آیت الله کعبی تبیین کرد؛

ابزارهای آمریکا در جنگ نوین علیه انقلاب و مقاومت و راهکارهای مقابله با آنها

ابزارهای آمریکا در جنگ نوین علیه انقلاب و مقاومت و راهکارهای مقابله با آنها
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری به تبیین ابزارهای مورد استفاده آمریکا در جنگ نوین علیه انقلاب اسلامی و مقاومت و راهکارهای مقابله با آنها پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی در جلسه قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم که شامگاه سه شنبه در سالن شهید زین الدین اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) به روایتی از این امام همام اشاره کرد و گفت: پایبندی به ایمان، تقوا و اصول اخلاقی از شاخصه های حوزه انقلابی به شمار می روند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: البته این شاخصه، نیاز نیز به شمار می رود زیرا از نقاط ضعف روحانیت آسیب های اخلاقی است بنابراین در زمینه بحث صیانت معنوی باید فکری کرد؛ برخی از دوستان روحانی که به پستی رسیده اند پس از مدتی ثروت و قدرت آنها را تغییر داده است و متأسفانه به جای این که مفید باشند ضربه نیز زده اند که این ضربه زدن یک اثر منفی برای خود و خانواده آنها دارد و یک اثر منفی برای نظام روحانیت.

وی با تأکید براین که هیچ فردی از آسیب اخلاقی در امان نیست، گفت: از مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه انقلابی توجه به ایمان، معنویت و تقوا است که باید جدی گرفته شود؛ رهبر معظم انقلاب در سفر به قم بیان کردند در حوزه 50 هزار نفری باید حداقل 35 هزار نفر نماز شب خوان باشند؛ امروزه دشمن با استفاده از فضای مجازی و ارتباطات تلاش می کند مشکلات روحانیت را بزرگ کند و به رخ همگان بکشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علاوه بر تلاش در زمینه صیانت اخلاقی منعکس کردن خدمات روحانیت نیز بسیار مهم است؛ خدمات امروز روحانیت با حضورشان در صحنه با روحانیتی که در زمان شاه به زندان می رفته اند کمتر نیست و روحانیانی را می شناسم که برای حمایت، خدمت و جذب مردم به دین از جان مایه می گذارند.

وی با بیان این که معادلات قدرت در جهان به ویژه در دهه اخیر به نفع نظام اسلامی دگرگون شده است، افزود: اگر در گذشته بلوک غرب و شرق وجود داشت امروزه دو بلوک مقاومت اسلامی به محوریت جمهوری اسلامی و بلوک دشمنان اسلام به محوریت آمریکا وجود دارد و دیگران تماشاچی هستند و دراین دو بلوک قرار می گیرند؛ راهبرد نظام اسلامی در همه جنبه ها با شتاب حرکت می کند و جبهه مقابل نیز هر مقدار سرمایه داری می کند علیه خودشان تمام می شود، اگر ایران تأثیر گذار نبود به این میزان علیه آن برنامه ریزی نمی کردند.

ابزارهای آمریکا در جنگ نوین

آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود به ابزارهای جنگ نوین آمریکا علیه ایران اشاره و بیان کرد: نخستین ابزار آمریکا ارتش سایبری است؛ این ارتش افسانه نیست و امروز سلاح به دوربین و رسانه اعم از توئیت، اینستاگرام، واتساپ و موارد دیگر تبدیل شده که قدرت تخریب آنها از دیگر سلاح های آمریکایی در جنگ نرم بیشتر است و تمامی آنها بر محور مقاومت متمرکز شده اند بنابراین لازم است جریان نیروهای حزب الله و انقلابی فضای مجازی را هوشمندانه تسخیر کنند و چنین کاری نیازمند طراحی و برنامه ریزی است.

وی اضافه کرد: ایجاد نهضت توجه به ساخت افکار عمومی و اقناع کردن آنها در مقابله با فضای مجازی ضروری است که از آن با عنوان بصیرت افزایی یاد می شود؛ برخی مردم از جریان های انقلابی هستند و تحت هیچ شرایطی از انقلاب فاصله نمی گیرند و برخی نیز ضد انقلاب هستند و برای مقابله با آن هرکاری انجام می دهند و در مقابل بیشتر مردم انقلاب را دوست دارند اما می خواهند زندگی کنند که هدف ارتش سایبری این گونه افراد است و تلاش می کنند افکار عمومی را تغییر دهند بنابراین نباید فضای مجازی، رسانه و هنر را از دست داد.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: زبان هنر امروزه حرف اول را می زند چنانچه مرحوم سلحشور با فیلم یوسف(ع) کاری را انجام داده است که صد منبر نیز نمی تواند آن را انجام دهد.

وی تأکید کرد: در بحث های سیاسی نیز باید این گونه عمل کرد و با زبان هنر مسائل را مطرح کرد، برجام کشور را معطل کرده است تا آنهایی که کشور را معطل کرده اند مدعی نباشند زیرا آنها نه تنها که پشیمان نیستند بلکه تلاش می کنند اشتباه خود را نیز توجیه کنند.

اپوزیسیون ابزار آمریکا در جنگ نوین

 وی حمایت از اپوزیسیون را از ابزارهای آمریکا در جنگ نوین دانست و گفت: در فضای سنتی اپوزیسیون فقط منافقین بودند اما امروزه همه را گردآوری و تقسیم کار کرده اند که پول با سعودی، برنامه ریزی با اسرائیل و عملیاتی همچنین سازماندهی کردن آنها با آمریکا است بنابراین منافقین، وهابیت، سلطنت طلب و تجزیه طلب در یک جبهه می جنگند گرچه در ظاهر با یکدیگر جنگ زرگری راه می اندازند اما نمی دانیم به چه دلیل در داخل کشور این ماجرا را نمی بینند در حالی که به صورت روشن قابل مشاهده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برای مقابله با جریان اپوزیسوین کار امنیتی نیز نیاز است که خوشبختانه امروزه در میان دستگاه های امنیتی هم افزایی زیادی وجود دارد که مهم ترین کار آنها در روزهای اخیر دستگیری  روح الله زم است، از نتیجه های این دستگیری ایجاد ناهماهنگی در تشکیلات خارج از کشور است و به صورت کلی می توان گفت دستگاه های امنیتی ما در عمق قلب دشمن نفوذ کرده اند.

وی اضافه کرد: اما به غیر ازکار عملیاتی، باید افشاگری علیه عقبه داخلی اپوزیسیون یعنی جریان غرب گرا صورت گیرد و در حوزه علمیه نیز تقویت، حضور در صحنه، صبر و تحمل و عقلانی عمل کردن جریان انقلابی ضروری است؛ جریان انقلابی در حوزه علمیه نباید منتظر دیگران بماند و چنانچه در اول انقلاب هر طلبه می توانست یک منطقه را به حرکت در آورد جریان انقلابی نیز باید درمیان مردم نفوذ پیدا کند، صرف جلسه گرفتن کافی نیست به عبارت دیگر آفت کار انقلابی متکی شدن به تشکیلات است.

تحریم مالی از ابزارهای جنگ نوین آمریکا

آیت الله کعبی تحریم مالی را از ابزارهای جنگ نوین آمریکا علیه ملت ایران دانست و گفت: دشمنان تلاش کردند که صادرات نفت را به صفر برسانند اما نتوانسند و چنین کاری موجب شد بحث اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و شرکت های دانش بنیان شکل گیرد و حوزه علمیه باید تا جایی که می تواند فرهنگ سازی کند؛ مهم این است که باید در صحنه بمانیم و صبر خود را نیز افزایش دهیم که نیروهای انقلابی به هیچ گاه قهر نمی کنند  خانه نیشن نمی شوند چرا که با صبر و حوصله کار و در برداشتن موانع تلاش می کنند که معنای جهادی کار کردن به همین معنا است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند بر ما منت گذاشته است که رهبرمان حکیم، روشن بین، متصل به ائمه(ع)، مقتدر و آینده نگر است و می توان گفت در طول تاریخ، امت اسلامی رهبری همانند ایشان نداشته است زیرا ائمه(ع) فرصت حکومت پیدا نکرده اند و همه مراجع تقلید نیز منطقه ای عمل کرده اند و امام خمینی(ره) عمر خود را برای تأسیس و بنیان گذاری انقلاب گذاشت اما سی سال رهبری، سال های اداره نظام است و شکر این نعمت بدین صورت است که در صحنه بمانیم و خسته نشویم و بی کار نمانیم.

آیت الله کعبی افزود: برخی تلاش می کند که جریان انقلابی را متهم به تندروی کنند تا ضعیف شود بنابراین باید مراقب بود که اشتباهی از ما صورت نگیرد زیرا کار اجتماعی این ظرفیت را دارد که یک کار اشتباه تمام کارهای صحیح را زیرسؤال می برد که برای چنین کاری باید از بزرگان مشورت گرفت و به خط دهی های رهبر معظم انقلاب توجه کرد./1324/پ201/ق

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
پشتوانه ی انسانها ذات اقدس خداوند یکتاست و سردمداران شیطان هیچ غلطی نمی توانند کنند. روز شهادت امام حسن عسکری (ع) است و فردا روز انتظار فرج منجی عالم بشریت است. برای رستگاری و اصلاح بشریت به ذات اقدس الهی خود و رهایی از شر شیطان رانده شده از درگاه خداوند یکتا باید این روزها با توکل به خداوند یکتا و توسل به ایمه ی اطهار برای خدمت به مردم که رضای خداوند یکتا است دعا کرد و شب از روز نشناخت.
0
0