۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۲۶۱۷۹
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

لغزش ها و دگرگونی ها نتیجه بی خردی و تزلزل در اعتقادات است

لغزش ها و دگرگونی ها نتیجه بی خردی و تزلزل در اعتقادات است
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوانان برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشند، گفت: لغزش ها و دگرگونی ها نتیجه بی خردی و تزلزل در اعتقادات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد اخلاق حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) که در فاطمیه صاحب الزمان(عج) دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، با بیان اینکه طبق روایات، مخاطب خداوند عقلا هستند، گفت: عقل سبب رستگاری در دنیا و آخرت می شود.

وی ادامه داد: همه انسان ها از نعمت عقل برخوردارند، اما برخی افراد یا آن را به کار نمی گیرند و یا از آن را در مسیری غیر از مسیر اصلیش استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به روایت نورانی امیرمؤمنان(ع) «العقل ما عبد به الرحمن و اکتسب به الجنان» تأکید کرد: این که کسی عقل خود را در مسیرهای انحرافی به کار گرفته و حق دیگران را بخورد و سرشان را کلاه بگذارد زرنگی نیست، بلکه مرتکب حق الناس شدن اوج بی خردی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان ها طبق روایتی از امام حسن عسکری به سه دسته «مستبصران بر راه نجات، کسانی که حق را از اهلش دریافت نمی کنند و کسانی که سبب گمراهی دیگران را فراهم می کنند» تقسیم می شوند، تأکید کرد: دسته نخست همان کسانی هستند که همواره از خداوند طلب بصیرت کرده و بر اساس حق عمل می کنند و پناهگاهی جز ائمه معصومین(ع) ندارند.

وی با تأکید بر اینکه اهل بیت(ع) پناهگاه دائمی و همیشگی ما هستند، بیان کرد: ما نباید صرفاً از تاریخ اطلاع پیدا کنیم، بلکه باید از داستان ها و قصص آن عبرت بگیریم؛ باید باور کنیم که خداوند متعال مسبب الاسباب و وجود نورانی 14 معصوم(ع) و کسانی که به این بزرگواران متصل هستند اسباب امور هستند، از این رو نباید به کسی غیر از خداوند و این ذوات مقدسه پناه ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در ادامه با اشاره به اینکه زندگی خالی از مشکلات نیست، بلکه آکنده از مشکلات است، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را الگو و اسوه صبر خواند و گفت: ما نباید در برابر سختی ها و مشکلات جزع و فزع کنیم، بلکه باید همواره صبر پیشه کرده و تسلیم رضای الهی باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوانان برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشند و عمر خود را بیهوده تلف نکنند، ابراز داشت: ما باید در زندگی خود ثابت قدم باشیم و بدانیم که لغزش ها و دگرگونی ها نتیجه بی خردی و تزلزل در اعتقادات است./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات