۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۲۶۱۸۱
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد؛

دشمنی با اهل بیت موجب خاری در دنیا و آخرت است

دشمنی با اهل بیت موجب خاری در دنیا و آخرت است
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وقایع تاریخی زمان امام حسن عسکری(ع) و خلیفه ای که به گدایی افتاده بود، تأکید کرد که دشمنی با اهل بیت موجب خاری در دنیا و آخرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) پیش از ظهر امروز در بیوت مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسمی که به همین مناسبت در بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی برگزار شد به بیان تاریخچه ای از دوران امام حسن عسکری(ع) پرداخت و اظهار داشت: هرکس از با اهل بیت(ع) دوستی کند در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.

وی دشمنی و مخالفت با اهل بیت(ع) را موجب خاری و ذلت در هر دو دنیا دانست و تأکید کرد: یکی از خلفای عباسی که در دوران امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) ظلم و جور فراوانی کرد بعد از مدتی به گدایی و ذلت افتاد تا جایی که جلوی مسجد جامع بغداد صدا می زد: ای مردم! به من کمک کنید که من دیروز خلیفه بودم ولی امروز محتاج نان شب هستم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به دوران سخت امامت اهل بیت(ع) و دشمنی های فراوان با مکتب شیعه خاطرنشان کرد: اما با همه این مسائل شما می بینید که اهل بیت(ع) عصمت و طهارت در اوج عزت و عظمت بوده و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تصریح کرد: خلفای جور به ویژه خلفای عباسی دشمنی زیادی با امامان شیعه کردند ولی اهل بیت(ع) با همه سختی ها و گرفتی ها و همه مشکلاتی که دشمنان فراهم کردند هیچگاه فراموش نشدند.

وی اضافه کرد: معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین و معتز و مهتدی و بسیاری دیگر از خلفا و بزرگان آن دوران الان کجا هستند؟ خیلی از این خلفا درسامرا دفن هستند، قبر و بقعه داشتند ولی امروز خبری از آنها نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به وقایع تاریخی بعد از مرگ خلفای عباسی خاطرنشان ساخت: در تاریخ داریم که برای مقبره خلفا در سامرا خادم گذاشته بودند که آن جا را مرتب آب و جارو می کردند ولی امروز نه آثاری هست و نه نشانه ای ولی می بینیم که قبر امامین عسکرین چه عظمتی و چه جایگاهی دارند.

وی در پایان ضمن عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به محضر امام زمان(عج) یادآور شد: درگاه اهل بیت(ع) تنها جایی است که باید به آن متوسل شد و از آن جدا نشد، چرا که غیر از این مسیر جز ضلالت و گمراهی چیز دیگری نیست./1330//202/خ

ارسال نظرات