۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۶۱۸۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

‌«ربع رشیدی» و «قائم مقام فراهانی» از بزرگ‌ترین موقوفات کشورند‌

‌«ربع رشیدی» و «قائم مقام فراهانی» از بزرگ‌ترین موقوفات کشورند‌
حجت الاسلام حسینی موقوفات ربع رشیدی و قائم مقام فراهانی را از بزرگترین وقف‌های کشور دانست که احیای آنها نقش مهمی را در عرصه‌ علوم دینی و اشتغال جوانان ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، در آیین افتتاح مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی «افق»، با گرامیداشت فرارسیدن یوم الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی، دهه وقف را تبریک گفت و اظهار داشت: وقف میراث ماندگاری است که یادگار پیامبر گرامی اسلام (ص) و جزو سنت‌های حسنه‌ای است که موجب خدمات فراوانی در عرصه‌های مختلف است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی مرکز موقوفات فراوانی است که با توسعه آن شاهد برکات مادی و معنوی بسیاری در جامعه خواهیم بود.

وی موقوفات ربع رشیدی و قائم مقام فراهانی را از بزرگترین وقف‌های استان و کشور دانست که با احیای آنها در عرصه‌های مختلف علوم دینی و اشتغال جوانان سهم بسزایی را ایفا خواهند کرد.

حجت الاسلام ‌حسینی در ادامه گفت: بعداز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با عمل به فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی موقوفات کشور جان تازه‌ای به خود گرفت که از جمله آنها امازادگان واجب التعظیم است که دارای نقش والایی در عرصه موقوفات عهده دار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان تقویت حوزه‌های قرآنی و تربیت حافظان قرآنی را از خواسته‌های مقام معظم رهبری برشمرد و وظیفه دستگاهها و متولیان فرهنگی احیای آن در جامعه را خواستار شد.

بهسازی راه دسترسی به امامزاده عبدالله آلانق

درابتدای جلسه حجت‌الاسلام مدرس رئیس اداره تبلیغات اسلامی بستان آباد با اشاره به دیدار اخیر دانش آموزان ودانشجویان با مقام معظم رهبری گفت: سخنان مقام معظم رهبری همان برگرفته از بیانات نورانی ائمه اطهار است که آرامش و امنیت اقتصادی جامعه در گرو اطاعت از فرامین معظم له و مقاومت و استقامت در برابر استکبار جهانی است و امروزه جمهوری اسلامی ایران در منطقه عامل بازدارنده در برابر فتنه انگیزی دشمنان است.

در ادامه حجت الاسلام عمادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بستان آباد با تبریک دهه وقف از تخصیص بودجه دویست میلیون تومانی با همکاری و تلاش‌های فرماندار در جهت بهسازی راه دسترسی به امامزاده عبدالله آلانق خبرداد.

حجت الاسلام عمادی در ادامه هدف از افتتاح مکان فرهنگی مذهبی و قرآنی اداره اوقاف بستان آباد را تقویت محافل و جلسات قرآنی برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات قرآنی در سطح شهرستان و استان خواند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات