۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۲۶۱۹۵
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نماز جمعه عرصه گفتمان انقلابی و دینی کشور است

نماز جمعه عرصه گفتمان انقلابی و دینی کشور است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نماز جمعه عرصه گفتمان انقلابی و دینی است و بهترین مکان برای ایجاد ارتباط برای هماهنگ کردن دلها با مومنان نماز جمعه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در آیین افتتاح طرح دانش آموزی میعاد که در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار شد با اشاره به اینکه طرح دانش آموزی میعاد یکی از طرح هایی است که ظرفیت تبدیل شدن به عنوان الگو در سراسر کشور را دارد، اظهار داشت: بیش از 900 میعادگاه نماز جمعه در کشور وجود دارد که می تواند الگوهای نمونه و موفق را به آنها معرفی کرد.

وی ابا اشاره به اینکه عمران و آبادانی را در ابتدا از کجا باید آغاز کرد، افزود: قرآن کریم و اهل بیت (ع) می فرمایند که در ابتدا قلب و ذهن خود را باید آباد کنید تا بدین وسیله بتوان در زمینه های دیگر عمران و آبادانی بناهای دینی را به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن کریم می فرماید که مساجد را کسانی می توانند آباد کنند که به خدا و روز رستاخیز اعتقاد دارند و کسی نمی تواند با پول و امورات دنیوی مسجد را آباد بکند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: البته بدون ایمان می شود سالنی ساخت که اسم آن را هم مسجد گذاشت ولی روح نماز در آنجا ساری و جاری نمی شود و نمی توان با ایمان در آنجا به اقامه نماز پرداخت.

وی افزود: مسجد قرارگاه نشر همه خوبی ها است و بنیان خانواده، سبک زندگی، انس با قرآن و معارف اهل بیت (ع)، عبودیت و بندگی موضوعاتی است که باید با جغرافیای مسجد در زندگی مردم نهادینه شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هر کس که فعال حوزه مسجد نیست معلوم می شود که قلب آن آباد نیست و نمی تواند در زمینه های دیگر هم عمران و آبادانی به وجود بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه عمران مسجد یعنی ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه، گفت: آدم فرهیخته ای که قلبش را آباد کرده است بسیار انگیزه دارد برای آبادکردن مسجد و باید بتوان سازوکاری را فراهم کرد که چنین افرادی در مساجد حضور یابند.

وی افزود: اهتمامی که خداوند متعال برای برپایی نماز جمعه دارد در جامعه ما نهادینه نشده است و فاصله بسیاری زیادی با کارخواست خداوند متعال در زمینه برپائی نماز جمعه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: رسالت نماز جمعه معطوف به روز جمعه نمی شود و باید رسالت این موضوع مهم در بین جامعه و در روزهای دیگر انتشار پیدا کند.

امام جمعه قزوین گفت: نماز جمعه عرصه گفتمان انقلابی و دینی است و بهترین مکان برای ایجاد ارتباط برای هماهنگ کردن دلها با مومنان نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: امیدواریم که این طرح معطوف به یک جلسه افتتاح نشود و به صورت فعال برنامه های مختلف در این زمینه اجرا شود تا بدین وسیله جوانان و نوجوانان اشتیاق بیشتری برای شرکت در نماز جمعه پیدا کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات