۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۲۶۲۰۰

گیلان| بازسازی ۱۶ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده

گیلان| بازسازی ۱۶ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی ۱۶ هزار واحد مسکونی فوق نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار داشت: دفتر نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 3 حوزه نظارت بر انجام امور، فعالیت‌های فرهنگی جامعه و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای خانواده کارکنان بنیاد مسکن فعالیت دارد.

قائم‌ مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به بازسازی و مقاوم‌سازی 2 میلیون واحد مسکونی در کشور تصریح کرد: بنیاد مسکن، عملیات بازسازی 200 هزار واحد مسکونی را سالانه بر عهده دارد و در حال حاضر یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

حجت‌الاسلام رضایی با اعلام اینکه احداث مسکن برای محرومان نیز از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور است بیان کرد: اجرای طرح هادی، بهسازی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده نیز جزء فعالیت‌ها و برنامه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور است.

وی به بازسازی 16 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و افزود: بازسازی 16 هزار واحد مسکونی فوق نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده و یکی دیگر از ویژگی‌های بنیاد مسکن، انجام فعالیت‌ها با مشارکت مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد مسکن اظهار داشت: اوج فعالیت‌ها و تأثیرگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زلزله بم و رودبار مشاهده شد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی با تأکید بر اهمیت استحکام بنا در هنگام احداث عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران در مسیر گسل زلزله قرار دارد بنابراین استحکام‌سازی و توجه به زیربناها در استحکام‌سازی بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه رشت، خواستار توجه ویژه مردم به استحکام‌سازی بناها شد و خاطرنشان کرد: عامل اصلی مشکلات و افزایش قربانیان در زلزله بم و رودبار در حقیقت بی‌توجهی به ساخت و سازهای اولیه و زیربناها بود.

وی به مهاجرت برخی طلاب به مناطق مختلف کشور برای ترویج مبانی دینی اشاره و بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بایستی به موضوع احداث واحدهای مسکونی برای طلاب در مناطق مختلف کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد زیرا حضور روحانیون در بین مردم با اثرات مثبتی همراه است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه عالمان دین، تمام امور را پاک می‌بینند و به دنبال اصلاح امور هستند گفت: آیت‌الله رسولی محلاتی، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن نیز از موقعیت علمی بالایی برخوردار است و بنده نیز بسیاری از کتاب‌های ایشان را مطالعه کردم./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات