۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۶۲۶۲۰۳
پاسخی به اظهارات اخیر سخنگوی دولت؛

ربیعی و بازی تکراری برای کسب رأی

ربیعی و بازی تکراری برای کسب رأی
از انتخابات چه می‌خواهید؟ حال آنکه مجلس و دولت مطلوبتان مستقر است و حاصلش برجام و تحریم و تعطیلی هسته‌ای و رکود و تعطیلی کارخانه‌ها و دلار بالای ۱۰ هزارتومانی است.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا، مهدی قیاسی

علی‌ ربیعی، سخنگوی دولت، چندی پیش در روزنامه ایران نوشته: «رخداد‌های اخیر عراق را  ببینیم که ناامیدی از صندوق انتخابات چگونه می‌تواند خواسته برحق مردمی را به فراسوی انتخابات ببرد.»

ربیعی افزوده: «برجام محصول درجه‌ای از جمهوریت جمهوری‌اسلامی بود که مشارکت ملت در انتخابات ۹۲ آن را نشان‌ داد؛ اگر چیزی بیش‌تر از برجام می‌خواهیم باید با هماهنگی سه‌قوه، شرایط را برای انتخاباتی باشکوه‌تر، مشارکتی‌تر و فراگیرتر از همه انتخابات پیشین فراهم کنیم.» تا «همه ملت با همه سلیقه‌های فرهنگی و سیاسی» را دربربگیرد.

فراموش نکرده ایم!

جناب آقای ربیعی شاید شما فراموش کرده اید چرا پای میز مذاکره رفتیم و با چه وعده‌ای درب صنعت هسته‌ای را تخته کردیم و چه چیزی نصیبمان شد که اینقدر وقیحانه برجام را رنگ میکنید و بیش از برجام را وعده میدهید! ابتدا بفرمائید برجام چه دستآورد و گلابی و آفتاب تابانی برای مردم ایران آورد که فراتر از آن را بخواهید برای مردم به ارمغان بیاورید؟

حسن روحانی در ۲۳ تیر ۹۴ گفت: آن‌ها در زمینه لغو تحریم‌ها، ابتدا می‌گفتند باید ماه‌ها بگذرد و اعتماد پیدا کنیم، آنگاه تحریم‌ها را نه لغو، بلکه تعلیق می‌کنیم و بعد از سال‌ها اگر آژانس گزارش مثبت داد و اعتماد پیدا کردند قدم به قدم لغو می‌شود، اما امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود، برای ۵ سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو خواهد شد.

همچنی روحانی در ۴ مرداد ۹۴ گفت: آذر ۹۲ گفتم ساختمان تحریم ترک خورده است و امروز در کنگره و سنا اذعان دارند که ادامه تحریم امکان پذیر نیست و این بدان معنا است راه و مسیری که ایران اسلامی در این دوره طی کرده، موفق بوده است. همان طور که ساختمان تحریم‌ها ترک خورده، پایه‌های هرگونه تلاش برای برگرداندن همان فضای امنیتی نیز فروریخته و دیگر نمی‌توانند آن فضا را برگردانند.

جناب ربیعی! تمام تحریم‌ها لغو نشد، تعلیق هم نشد و علاوه بر آن از مادر تحریم‌ها هم در پسا برجام رونمائی شد. حال نمیدانم با چه استدلالی از این برجام دفاع می‌کنید جز اینکه روی حافظه‌های تاریخی ضعیف حساب باز کرده باشید. حتی در زمان اوباما هم شاهد اتفاق خاصی نبودیم با اینکه بخشی از پسا برجام را در دوران اوباما گذراندیم.

حسن روحانی ۱ بهمن ۹۴ میگوید: شاهد آن هستیم که تمامی تحریم‌های بانکی، بیمه، کشتیرانی، نفتی و ... که در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران وضع شده بود، رفع شده‌اند. دستیابی به این توافق کاری بسیار بزرگ و نعمتی ارزنده است که شایسته قدردانی است و باید بدانیم که اگر شکر نعمت به جا نیاوریم، نعمت از دست ما خواهد رفت.

وی در ۱ فروردین ۹۵ میگوید: ما در سال ۹۵ بهاری را آغاز می‌کنیم که در آن بانک‌ها و بیمه‌های ما تحریم نیستند و می‌توانیم با کشور‌های مختلف تجارت داشته باشیم و سرمایه‌گذاری‌ها در کشور ما آغاز شده و قرارداد‌های بسیار مهمی در سطوح مختلف با کشور‌های دنیا به امضا رسیده است؛ و میگوید:ملت ما با همدلی برجام را به فرجام مطلوب رساند، زنجیر‌های تحریم را پاره کرد و زمینه را برای فعالیت در زمینه‌های اقتصادی مهیا نمود. تحریم‌های بانکی، مالی، پولی، نفتی، پتروشیمی، بیمه، حمل و نقل و همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد و شرایط برای فعالیت اقتصادی مردم ما آماده‌تر شد.

داوری این مطالب را، که دروغی آشکار است یا واقعیت، به وجدان‌های بیدار می‌سپارم که وضع اقتصادی کشور را بعد از تحریم‌های جدید و ناکارآمدی دولت و چشم امید دولت به غرب با تمام وجود لمس کردند.

ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران، ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ میگوید: «تقریباً هیچ چیز» از این توافق که در روز ۱۶ ژانویه اجرایی شد عاید ایران نشده است. یکی از نیاز‌هایی که قطعاً ما داریم تبدیل کردن ارز است برای اینکه بتوانیم به تأمین‌کنندگان (کالا) پول پرداخت کنیم. این، نیازمند دسترسی به نظام مالی آمریکا است... انتظار ما این بود که بعد از توافق هسته‌ای ایران به سیستم اقتصادی بین‌المللی دوباره متصل شود، اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است. ایران همچنان مشکلاتی برای دسترسی به دارایی‌های مسدود شده خود، که یکی از نتایج حاصل از توافق هسته‌ای باید باشد، دارد. شرکای ما در توافق هسته‌ای هنوز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

جناب ربیعی: ایران در عرض چند ماه تمامی تعهدات خود را در خارج کردن سانتریفیوژ‌ها از نظنز و فردو، انتقال ۱۱ تن اورانیوم غنی شده  به خارج از کشور، خارج کردن نیروگاه اراک از چرخه و چندین اقدام محدودیت ساز و اعمال سیستم نظارتی سفت و سخت اجرایی کرد، ولی چگونه است برای اجرایی شدن تعهدات طرف مقابل باید ماه‌ها و سال هاصبر کرد و بعد هم هیچ اتفاقی نافتد؟ جناب آقای ربیعی! بدون فرافکنی و امید به فراموش کردنِ مردم بفرمائید در برجام چه دادیم و چه گرفتیم!

باید بگوئیم هسته‌ای را کامل دادیم و بقول دوستان خودتان "هیچ" نصیبمان شد!

حال این برجام چیست که با وعده فراتر از آن و ادامه‌ی آن بخواهید رای و امتیاز در انتخابات‌های آتی کسب کنید!

از انتخابات چه می‌خواهید حال آنکه مجلس و دولت مطلوبتان که مستقر است و حاصلش برجام و تحریم و تعطیلی هسته‌ای و رکود و تعطیلی کارخانه‌ها و دلار بالای ۱۰ هزارتومانی است.

اصلاحات و کارگزاران از اول انقلاب بیشترین پیروزی را در انتخابات‌ها داشته اند و اکثرا سکاندار دستگاه اجرائی دولت بوده اند و هر دوره از ترس رای نیاوردن جهت شانتاژ و مقدمه برای مظلوم نمائی در صورت رای نیاوردن شروع به زیر سوال بردن روال منطقی انتخابات میکنند که با حرف‌های ساختار شکنانه علیه حاکمیت سبد رای بیشتری جمع کنند! و در صورت شکست مظلوم نمائی کنند حال آنکه خود از همین سیستم رای دهی به قدرت رسیدند و نابسامانی اقتصادی حاصل عملکرد و تفکرات غیر انقلابی همین طیف است و حاکمیت اقتصادی و اجرائی کشور در دست همین طیف بوده است.

جناب آقای ربیعی! نظام انتخاباتی عراق پارلمانی است و با لابی احزاب نخست وزیر انتخاب میشود و رئیس جمهور جایگاه تشریفاتی دارد و این دو نظام باهم تفاوت اساسی دارد حال آنکه رئیس جمهور که سکاندار اقتصادی و اجرائی کشور ما است در ایران اسلامی به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود.

شما از همین روال و سیستم موجود انتخاباتی میتوانید در رقابت جوانمردانه به رئیس جمهور و مجلس مطلوبتان برسید، ولی ترجیح میدهید جوانمردی را کنار بگذارید و هدف برای شما وسیله را توجیه میکند به همین جهت، هم سیستم را زیر سوال می‌برید و هم توسط همین سیستم به قدرت می‌رسید!

قدرت دارید و از ترس از دست دادن قدرت دیگران را محکوم میکنید و توپ ناکارآمدی خود و دوستانتان را در زمین دیگران می‌اندازید. این روال و بازی تکراری شما و دوستانتان بر همگان عیان شده است؛ مگر در هیاهوی انتخابات و در فضای احساسی روی فراموشکاران تاثیراتی داشته باشد!/918/ی701/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
رو که نیست سنگ پای قزوینه
1
0