۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۲۶۲۰۴
نیلچی زاده:

سبک زندگی غربی دختران را از هدیه الهی مادر شدن محروم می کند

سبک زندگی غربی دختران را از هدیه الهی مادر شدن محروم می کند
استاد حوزه با بیان اینکه ملی گراها هدفی جز ضربه زدن به اسلام ندارند، گفت: ملی گراها برای مبارزه با اسلام، اهتمام ویژه ای به احیای فرهنگ و تمدن ایران قبل از اسلام دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاضله، فروغ نیلچی زاده استاد حوزه و دانشگاه، در جلسه هفتگی مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) که با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار شد، گفت: سبک زندگی اسلامی شامل مجموعه آدابی می شود که مورد تایید قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه آداب شامل مکروهات و مستحبات می شود، ادامه داد: آداب، اخلاق را نیز در بر می گیرد.

نیلچی زاده با اشاره به اینکه علم منطق خادم العلوم است، ابراز کرد: آدمی به خاطر تعقل، انسان است؛ همه انسانها فکر می کنند و نیاز به یادگیری ندارند اما نسبت به خوب فکر کردن نیازمند یادگیری هستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: انسانی که نمی تواند درست فکر کند به راحتی در دام شبهات و خرافات گرفتار می شود؛ امروز برخی افراد گرفتار محتواهای مسموم فضای مجازی هستند برای همین به راحتی شبهات و خرافات را باور می کنند.

وی مادر بودن را کمال یک زن دانست و گفت: امروز دشمنان با ترویج سبک زندگی غربی در حال به غارت بردن این هنر از دختران ایرانی هستند؛ مادر از جایگاه ویژه ای نزد خداوند برخوردار است به همین دلیل قدرت دارد بسیاری از نشدنی ها را به اذن خداوند شدنی کند.

نیلچی زاده ادامه داد: در سبک زندگی ایرانی ما دو منبع اصلی داریم که نخست مربوط به ایران قبل از اسلام می شود؛ ملی گراها درراستای مبارزه با اسلام، اهتمام ویژه ای به احیاء فرهنگ و تمدن ایران قبل از اسلام دارند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این گروه برای مخالفت کردن با اسلام شعار «جانم فدای ایران» سر می دهند اما در مقابل فرزندانشان را در خارج متولد می کنند و تعطیلات را در کشورهای دیگر به خوش گذرانی مشغول می شوند، تمام افتخار آنان این است که از پوشک خارجی برای فرزندانشان استفاده می کنند.

وی قرآن باوری، قرآن یاوری و قرآن محوری را از شاخصه های اصلی سبک زندگی اسلامی بیان کرد و ادامه داد: قرآن کریم معجزه الهی است که هر لحظه معجزه خلق می کند؛ قرآن کریم در روز قیامت از کسانی که او را مهجور گذاشتند شکایت می کند.

نیلچی زاده با اشاره به اینکه قرآن کریم ثقل اکبر است، اظهار داشت: قیامت روز بسیار دشواری است و کسانی می توانند از دشواری آن به راحتی عبور کنند که سبک زندگی آنان در عالم دنیا براساس دو ثقل قرآن و عترت تنظیم شده باشد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: منبع دوم سبک زندگی ایرانی مربوط به ایران پس از اسلام می شود؛ ایرانیان با ورود اسلام به کشورشان سبک زندگی خود را براساس مبانی اسلام تنظیم و ترسیم کردند.

وی ظلم ستیزی را روحیه مهم ایرانیان برشمرد و خاطرنشان کرد: ایرانیان رستم و اسفندیار را سنبل جوانمردی می دانند اما زمانی که به حضرت علی(ع) می رسند حقیقت شجاعت و جوانمردی را در ایشان می بینند. در سبک زندگی اسلامی ایرانی هر آدابی که با اسلام مطابقت داشته باشد مورد پذیرش قرار می گیرد در غیر این صورت مورد تایید نیست./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات