۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۲۶۲۰۶
مدیر امور ترویج و گسترش حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

حضور پررنگ حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد

حضور پررنگ حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد
حصاری گفت: حوزه علمیه خراسان با ویژه برنامه هایی از قبیل مشاوره های و نشست های تخصصی، ایستگاه کودک، ارائه محصولات با محتوای دینی در نمایشگاه کتاب مشهد حضور دارد.

هادی حصاری، مدیر امور ترویج و گسترش حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در محل این نمایشگاه با اشاره به حضور حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه، گفت: حوزه علمیه خراسان برای 6 سال متوالی با هدف ارائه خدمات اجتماعی به بازدید کنندگان در این نمایشگاه حضور دارد.

حصاری ارائه خدمات مشاوره ای و پاسخگویی را از جمله فعالیت های حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد بیان و اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان در قالب 16 مشاوره تخصصی، خدمات مشاوره ای و پاسخگویی خدمت به بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ارائه می دهد.

مدیر ترویج و گسترش حوزه علمیه خراسان افزود: با تجربه هایی که از سال گذشته داشته ایم و فراوانی و محتوای سوالاتی که مردم در سال های گذشته داشته اند، مورد بررسی قرار گرفت و امسال نیز با حضور اساتید مشاوره در بخش های گوناگون به پاسخگویی می پردازند.

وی ابراز کرد: حوزه علمیه خراسان در بخش دیگر فعالیت های جانبی حوزه علمیه که مرتبط با فضای نمایشگاهی است را ارائه داده است از جمله آثار مرکز تبیان مهدکودک تحول بنیادین، آثار مربوط به مدارس مقاطع متوسطه که براساس آموزش های و مفاهیم دینی و منطبق بر قوانین آموزش پرورش تدوین شده است و آثار مراکز تخصصص حوزه علمیه را به نمایش گذاشته شده است.

حصاری با اشاره به ارائه تازه های نشر حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه، گفت: تازه های نشر یک ساله اخیر و کتب که در نمایشگاه های سراسر کشور وجود دارد را به نمایش گذاشته است.

مدیر ترویج و گسترش حوزه علمیه خراسان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده ویژه کودک و نوجوان در این نمایشگاه گفت: حوزه علمیه خراسان اقدام بر برپایی ایستگاه کودک و جنگ های یار مهربان در این نمایشگاه کرده است و از طریق بازی، سرگرمی و مسابقه و در قالب طنز مفاهیم دینی را به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد.

وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی با موضوعاتی از قبیل نقش کتاب در تمدن سازی، اقتصاد مقاومتی، تربیت فرزند، اسلام و ادیان و مادر و معنویت خانواده با حضور اساتید برجسته از دیگر برنامه های پیش بینی شده توسط حوزه علمیه در این نمایشگاه است.

حصاری به استقبال بازدید کنندگان از غرفه های حوزه علمیه و دریافت خدمات مشاوره ای اشاره و بیان داشت: در سال گذشته نزدیک به 5 هزار نفر از خدمات مشاوره ای غرفه های حوزه علمیه در نمایشگاه کتاب بهره مند شدند و با توجه به آشنایی مخاطبان با این قسمت انتظار می رود که امسال با استقبال بیشتری مواجه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره ای که در نمایشگاه کتاب ارائه می شود، محدود به فضای نمایشگاه نمی شود و کسانی که تمایل داشته باشند به کلینیک های سطح شهر ارجاع می شوند و خدمات مشاوره ای را دریافت می کنند که این خدمات در نمایشگاه رایگان و در کلینیک ها نیز با مبلغ ناچیز انجام می شود.

مدیر ترویج و گسترش حوزه علمیه خراسان به تنوع برنامه های حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه امسال کتاب مشهد اشاره و بیان داشت: بخش انتشارات حوزه، قسمت های تحولی حوزه علمیه، ارائه محتوای متون دینی برای مقاطع مختلف از مهد کودک تا متوسطه و گسترش بخش های مشاوره ای از جمله بخش هایی است که حوزه علمیه خراسان به نمایشگاه ارائه داده است./864/ت302/ب1

 

امیر خاکراه
ارسال نظرات