۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۲۶۲۰۹
آیت الله رجبی:

کلید حل مشکلات جامعه اعتماد به ظرفیت های داخلی و توان جوانان است

کلید حل مشکلات جامعه اعتماد به ظرفیت های داخلی و توان جوانان است
آیت الله رجبی با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را بیش از ۴۰ بار مورد خطاب قرار داده اند، گفت: ملت نا امید از غافله تحول بازمانده و شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله  محمود رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و الزامات آن که در مصلای قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت فرهنگی سرنوشت ساز ترین نقش را در هدایت جامعه دارد، گفت: رشد و تکامل جامعه و تقرب افراد به خداوند مبتنی بر انجام فعالیت های فرهنگی تراز اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) در مقاطع حساس بیانیه صادر می کردند، ادامه داد: نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر یک بیانیه به شمار می رود؛ در فرهنگ دینی ما و در بیانات رسول گرامی اسلام(ص) مسأله صدور بیانیه به وفور به چشم می خورد، زیرا بیانیه دادن در مقاطع حساس یک امر عقلایی است.

آیت الله رجبی با بیان اینکه بیانیه مهم حضرت امام(ره) «منشور روحانیت» است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی است و حرکت و نهضت امام خمینی(ره) یک حرکت تمدن ساز به شمار می رود، زیرا هدف اصلی ما از انقلاب رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب رسیدن به تمدن اسلامی را مشروط به طی کردن پنج مرحله دانسته اند که عبارت از «انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی» است؛ ما در گام نخست انقلاب دو مرحله نخست و بخشی از مرحله سوم را طی کرده ایم و باید در گام دوم انقلاب ادامه مسیر را طی کنیم.

وی بیان کرد: رهبر حکیم و فرزانه ما با صدور بیانیه کامل، جامع و به هنگام خودشان، نقشه راه ادامه مسیر رسیدن به تمدن اسلامی را به ما نشان داده اند و ما باید برای طی مسیر خود به صورت جدی به آن توجه داشته باشیم.

آیت الله رجبی با بیان اینکه در دنیا نظیری برای رهبر معظم انقلاب پیدا نمی شود و با اشاره به اینکه وزن بیانیه ها به سه عنصر بستگی دارد، افزود: نخستین عنصر یک بیانیه «صادر کننده» آن است، در حالی که همه می دانیم بیانیه گام دوم از سوی شخصیتی صادر شده که در سطوح ملی و بین المللی سوابق درخشانی داشته و همواره با عزت و اقتدار، اعتقاد به خداوند و اعتماد به رویش های انقلاب رفتار کرده است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: اگر به درستی به بیانیه گام دوم انقلاب عمل کنیم همه مشکلات حل شده و زمینه برای ظهور مهدوی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه عموم مردم به ویژه جوانان مخاطب بیانیه  گام دوم انقلاب هستند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ارزشمند بیش از 40 مرتبه جوانان را مورد خطاب قرار داده اند، از این رو باید دانست کلید حل همه مشکلات جامعه در اعتماد و تکیه بر ظرفیت های داخلی و توان جوانان است.

آیت الله رجبی محتوای بیانیه گام دوم را بسیار غنی توصیف و اظهار کرد: مسأله «امید» موتور محرک حرکت های عظیم است؛ ملتی که امید خود را از دست بدهد از غافله تحول بازمانده و شکست خواهد خورد؛ ملتی که نا امید باشد در برابر دشمن تسلیم می شود.

وی با تأکید بر اینکه مسأله «امید» در مبانی دینی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و با بیان اینکه امید نقش اساسی در حرکت های تحول آفرین دارد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم «امید به نصرت و رحمت خداوند» از امتیازات امت اسلامی است؛ اگر کسی همواره نسبت به آینده امیدوار بوده و از نصرت الهی نا امید نشود بدون شک در همه عرصه ها به پیروزی می رسد؛ به عبارت دیگر رمز پیروزی ملت اسلامی «امید» است.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه سیاق بیانیه گام دوم انقلاب را امیدآفرینی و تکیه بر ظرفیت جوانان تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: ما باید زمینه ها را برای حضور جوانان در صحنه ها فراهم کرده و آنها را نسبت به آینده امیدوار سازیم؛ از سوی دیگر جوانان نیز وظیفه دارند بار سنگین گام دوم انقلاب را بر دوش کشیده و در همه زمینه هایی که احساس نیاز می شود، حاضر شوند.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب حدود 20 مرتبه بر مسأله حرکت های جهادی و مجاهدت تأکید شده است، گفت: گام دوم انقلاب نیازمند آن است که همگان با تمام قوت و قدرت خود به صورت جهادی و مجاهدانه در صحنه ها حاضر شده و مسائل را حل کنند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ابعاد جامعه سازی و تمدن سازی بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت: امروز باید سبک زندگی دینی را در میان جامعه نهادینه سازی کنیم؛ ما باید به عنوان یک تکلیف الهی در میادین رشد انقلاب اسلامی حاضر شویم و بدانیم حرکت در راستای اعتلای انقلاب اسلامی مورد رضایت امام زمان(عج) قرار می گیرد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات