۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۲۶۲۱۵
در قم برگزار شد؛

بیست و پنجمین همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و الزامات آن

بیست و پنجمین همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و الزامات آن
بیست و پنجمین همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و الزامات آن با حضور آیت الله رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مصلی قدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و پنجمین همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و الزامات آن عصر امروز از سوی مؤسسه ارتباطات فرهنگی قم با حضور آیت الله محمود رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مصلی قدس قم برگزار شد.

بیانیه گام دوم انقلاب را باید از قرائت های شخصی و حزبی حفظ کنیم

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ابتدای این همایش ضمن عرض خیر مقدم به حاضران خاطرنشان کرد: امروز طلایه داران گام نخست انقلاب همان آغازگران گام دوم آن هستند؛ همه می دانیم که گام نخست انقلاب از مساجد، هیأت های مذهبی و حسینیه ها آغاز شد و تجلی همدلی و همراهی برای یک حرکت سرنوشت ساز در راهپیمایی  روز عید فطر سال 57 و در محل مصلابی فعلی تهران رقم خورد، حرکتی که قبل از آنکه طومار رژیم پهلوی را در هم بپیچد تکلیف جریان های راست و چپ گرا را مشخص کرد و آن ها را به حاشیه راند.

معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: امروز نسل جوان بنا است در کنار مجاهدان گام نخست انقلاب جریان انقلاب را تقویت کرده و راه را برای رسیدن به اهداف انقلاب هموار سازند.

وی بر ضرورت توجه دقیق جوانان به بیانیه گام دوم انقلاب تأکید و بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را باید از قرائت های شخصی و حزبی حفظ کنیم، زیرا ممکن است این بیانیه نیز همانند سایر فرمایشات رهبری دچار تغییراتی توسط برخی جریانات خاص شود و ما نباید اجازه دهیم این اتفاق رقم بخورد.

سیاق بیانیه گام دوم انقلاب را امیدآفرینی و تکیه بر ظرفیت جوانان تشکیل می دهد

در ادامه آیت الله رجبی محتوای بیانیه گام دوم را بسیار غنی توصیف و اظهار کرد: مسأله «امید» موتور محرک حرکت های عظیم است؛ ملتی که امید خود را از دست بدهد از غافله تحول بازمانده و شکست خواهد خورد؛ ملتی که نا امید باشد در برابر دشمن تسلیم می شود.

وی با تأکید بر اینکه مسأله «امید» در مبانی دینی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و با بیان اینکه امید نقش اساسی رد حرت های تحول آفرین دارد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم «امید به نصرت و رحمت خداوند» از امتیازات امت اسلامی است؛ اگر کسی همواره نسبت به آینده امیدوار بوده و از نصرت الهی نا امید نشود بدون شک در همه عرصه ها به پیروزی می رسد؛ به عبارت دیگر رمز پیروزی ملت اسلامی «امید» است.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه سیاق بیانیه گام دوم انقلاب را امیدآفرینی و تکیه بر ظرفیت جوانان تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: ما باید زمینه ها را برای حضور جوانان در صحنه ها فراهم کرده و آنها را نسبت به آینده امیدوار سازیم؛ از سوی دیگر جوانان نیز وظیفه دارند بار سنگین گام دوم انقلاب را بر دوش کشیده و در همه زمینه هایی که احساس نیاز می شود، حاضر شوند.

عراقی ها می خواهند پای آمریکا را از کشور خود قطع کنند

همچنین سردار اکبری در بخش پایانی به تبیین تحولات منطقه به ویژه تحولات عراق و لبنان پرداخت و با بیان اینکه همه پایه های سیاسی عراق تحت نظر مرجعیت نهاده شده است، تأکید کرد: ما معتقد هستیم در دنیای امروز هر ملتی که استقلال سیاسی و فرهنگی داشته باشد جزئی از جبهه مقاومت است، زیرا سیطره آمریکایی ها را نفی کرده اند.

معاون فرهنگی سپاه قدس با اشاره به اینکه امروز عراق نسبت به توطئه های آمریکا آگاه شده است، عنوان کرد: آمریکا در عراق دست به کارهایی از قبیل تهدید به تحریم زد تا عادل عبدالمهدی را متقاعد کند سیاست های خصمانه علیه ایران را بپذیرد، اما وی جایگاه ملت ایران، حشدالشعبی و مرجعیت را نتوانست نادیده بگیرد؛ از این رو آمریکا سعی می کند با اقداماتی همچون اغتشاشات اخیر سعی می کند تا اراده عراقی ها را تغییر دهد.

وی با تأکید بر اینکه امروز عراقی ها به دنبال دست یافتن به استقلال سیاسی بوده می خواهند پای آمریکا را از کشور خود قطع کند، یادآور شد: امروز عراقی ها می دانند که آمریکا عامل همه توطئه های موجود در عراق است، از همین جهت اراده دارند تا به استقلال سیاسی رسیده و مستقلانه تصمیم بگیرد.

گفتنی است، در بخش دوم این همایش نشست های علمی تخصصی پیرامون بررسی بیانیه گام دوم انقلاب با حضور کارشناسان برگزار شد.

قابل ذکر است، این همایش فردا نیز با حضور و سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان به کار خود خاتمه می دهد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات