۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۲۶۲۱۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

راه حل مشکلات کشور مذاکره با آمریکا نیست

راه حل مشکلات کشور مذاکره با آمریکا نیست
حجت الاسلام مشایخ، راه پیشرفت کشور را بهره گیری از ظرفیت های داخلی دانست و گفت: مشکلات کشورمان با مذاکره با آمریکا حل نخواهد شد.
حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آغاز گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای در ایام مصادف با سیزدهم آبان ماه را پاسخی کوبنده به بدعهدی و تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران دانست.
 
وی با بیان این که برجام سند روشن دیگری بر بدعهدی و فریبکاری مقامات آمریکایی است، افزود: دولتمردان آمریکایی در حالی ایران اسلامی را به نقض برجام متهم می‌کنند که خود آن‌ها عامل بی نتیجه ماندن این تعهد بین المللی شدند.
 
حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامی پسندیده و ارزشمند است، بیان داشت: بسیار بی معنا است که طرف غربی به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکند، اما ما به انجام تعهدات خود پایبند باشیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربه تاریخی نشان می‌دهد که آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم بدعهدی‌های آشکار آمریکایی ها، عده‌ای در داخل کشور همچنان بر طبل مذاکره با چنین کشور مستکبر و فریبکاری می‌کوبند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشکلات کشورمان با مذاکره با آمریکا حل نخواهد شد، افزود: مشکلات امروز کشور ناشی از بی تدبیری، عدم مدیریت صحیح و نبود تفکر انقلابی و جهادی در امور است.
 
حجت الاسلام مشایخ با بیان این که متأسفانه برخی‌ها در داخل کشور همواره نگاه به غرب داشته و دارند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های بسیاری راه پیشرفت کشور را بیان فرمودند و آن هم نگاه به داخل است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با دل بستن به بیرون نمی‌توان کشور را اداره کرد، افزود: اروپا و آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود نسبت به ملت ایران پایبند نبودند و نباید مسؤولان کشور را معطل وعده‌های توخالی این کشور‌ها کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، مهم‌ترین عامل پیشرفت در صنعت هسته‌ای را اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی کشور دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید در سایر بخش‌های کشور نیز به توان جوانان مستعد ایرانی اعتماد کنند و مسیر کشور را از نگاه به بیرون تغییر دهند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات