۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۲۶۲۲۱
همزمان با هشتم ربیع الاول؛

مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری با حضور مراجع برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری با حضور مراجع برگزار شد
همزمان با هشتم ربیع الاول، مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با هشتم ربیع الاول، مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) پدر بزرگوار حضرت ولی عصر(عج) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری شهادت حضرت در دفاتر حضرات آیات حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی آملی و دیگر علما برگزار شد.

مراجع تقلید در این مراسم‌ها به همراه دیگر اقشار مردم به سوگواری و عزاداری شهادت امام عسکری(ع) پرداخته و این مصیبت را به امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

همچنین مراسم عزاداری و سوگواری روز شهادت امام یازدهم در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی نیز مانند سال گذشته در دسته عزای شهادت امام حسن عسکری(ع) حضور پیدا کرد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل امام عسکری(ع) و سختی های دوران امامت ایشان پرداختند و درباره نقش ویژه حضرت در آمادگی امت اسلام برای دوران غیبت سخن گفتند، همچنین مداحان نیز در غم شهادت این حضرت نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

همزمان با این ایام سوگواری شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) حال و هوای دیگر داشت و مردم این شهر مقدس با برگزاری هیأت ها و راه اندازی دسته های عزا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، ضمن عرض تسلیت به کریمه اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) برای شهادت امام عسکری(ع) عزاداری و به ساحت مقدس اهل بیت(ع) ابراز ادب و ارادت کردند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
آجرک الله یا بقیه الله
0
0