۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۲۶۲۳۷
همزمان با شب نهم ربیع الاول؛

طلاب و فضلای حوزه با امام زمان تجدید بیعت کردند

طلاب و فضلای حوزه با امام زمان تجدید بیعت کردند
بیش از دو هزار نفر از طلاب و فضلای حوزه های علمیه همزمان با نهم ربیع الاول با حضور در مسجد مقدس جمکران با مولای غائب از نظر تجدید عهد سربازی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجدید بیعت طلاب و فضلای حوزه های علمیه با امام زمان(عج) همزمان با نهم ربیع الاول در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور بیش از دو هزار نفر از طلاب و فضلا و اساتید حوزه همراه بود، تجدید عهد سربازی و بیعت با حضرت ولی عصر(عج) با عنوان «عهد جانان» صورت پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در این مراسم  تصریح کرد: امشب در آغازین روز امامت امام زمان(عج) باید با تجدید عهد با حضرت که همواره آن را به زبان مطرح می کنیم در مقام عمل هم به آن پایبند باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: در مقام سربازی امام زمان(عج) و در فضای طلبگی در این مقطع و پیچ تاریخی و زمینه ای که به برکت انقلاب اسلامی و به برکت شهدا فراهم شده در مسیر  ولایت فقیه حرکت کنیم.

همچنین آیت الله سید محمد حسینی قزوینی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) افزود: متأسفانه در این ایام به مقدسات دیگر مذاهب از سوی برخی افراد جسارت می‌ شود که این کار نه تنها مایه خوشحالی اهل بیت(ع) نیست بلکه ناشران فرهنگ صب و شطم مورد لعن اهل بیت(ع) قرار گرفته اند.

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) در بخش دیگری از این مراسم در ارتباط با تجدید بیعت سربازان امام زمان(عج) با ایشان در نهم ربیع الاول خاطرنشان ساخت: همه باید مصمم باشیم که هر روز دعای عهد را بخوانیم که به تعبیر این دعا باید بیعتی با امام زمان(عج) ببندیم که هیچ گاه پایان نمی پذیرد و زوالی در آن راه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی استاد حوزه و مفسر قرآن کریم در این نشست با بیان این که همه طلاب باید قدر مسیر طلبگی را بدانند، افزود: مردم دنیا سه دسته اند، یا تولید گر یا توزیع و مصرف کننده هستند، امثال مطهری تولید علم می‌ کنند، افرادی مثل من توزیع کننده اند و بخش سوم حداقل مصرف کننده اند.

این معلم برجسته قرآن کریم در ادامه با انتقاد از تعطیلی های زیاد در حوزه های علمیه بیان داشت: بنده هنوز دلیل تعطیلی پنجشنبه ها را متوجه نشده ام، در حالی که برای عمر یک طلبه 65 ساله نزدیک به 8 سال عمر او در تعطیلی که فقط به دلیل پنجشنبه ها از بین می‌ رود، بنابراین حداقل خودتان از این فرصت برای مرور تفسیر و نهج البلاغه استفاده کنید.

همچنین در بخش پایانی این مراسم، بیانیه بیعت طلاب حوزه های علمیه با حضرت ولی عصر(عج) در 8 بند قرائت شد./1330//303/خ

ارسال نظرات