۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۲۶۲۳۸
مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خبر داد؛

عضویت ۳۰۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

عضویت ۳۰۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
حجت الاسلام سبزیان گفت: از ظرفیت کتابخانه به عنوان فرهنگسرای اجتماعی استفاده شود و کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی انقلاب اسلامی این ظرفیت را به مردم معرفی کنند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب امسال، گفت: فضای کتاب خوانی در استان خوب است و نسبت به گذشته رغبت مردم نسبت به کتاب بیشتر شده است.

وی اظهار کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی با ده خدمت  از جمله عضویت رایگان کتابخانه های عمومی استان، فضای کتابخانه ای، مشاروه کتاب، خوانش کتاب، نشست های کتاب خوان، تجربه نگاری کتاب و بخش کودک در نمایشگاه کتاب مشهد حضور یافته است همچنین به همت کتابدان ظرفیت های کتابخانه های عمومی به مردم معرفی می شود.

حجت الاسلام سبزیان کتابخانه های عمومی را فرهنگ سرای اجتماعی دانست و گفت: باید از ظرفیت این فرهنگ سراها استفاده شود و ما از فضای نمایشگاه بهره گرفته و کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی انقلاب اسلامی، ظرفیت کتابخانه ها را به مردم معرفی می کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان این که حدود 300 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی خراسان رضوی هستند، گفت: با توجه به این که جمعیت استان حدود 6 و نیم میلیون نفر است این تعداد عضو در کتابخانه ها کم است اما به نسبت دیگر استان ها در سطح خوبی هستیم و تلاش می شود تا در رتبه بهتری قرار گرفته و سطح کتابخوانی در استان افزایش یابد.

وی منابع، عضویت، متراژ و امانت را از شاخص های کتابخوانی در کتابخانه ها بیان و اظهار کرد: از نظر عضویت در سطح مطلوبی بوده، از نظر متراژ مشکلاتی داریم و از نظر منابع نیز مشکلی نداشته اما با وجود این که همواره رصد صورت گرفته و منابع مورد نیاز تأمین می شود اما در برنامه ریزی که داشته ایم در آینده به روز رسانی منابع را در کتابخانه های عمومی استان خواهیم داشت.

حجت الاسلام سبزیان نمایشگاه کتاب را ایجاد کننده و تقویت کننده اراده و انگیزه مردم برای کتابخوانی بیان و ابراز کرد: نمایشگاه در حد ایجاد انگیزه است، کتاب و ناشرین خوب را معرفی می کند همچنین موجب می شود که افراد به دنبال تهیه کتاب رفته و سیر مطالعاتی خود را تکمیل کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی فضای مجازی را فرصتی برای معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: کتابداران می توانند در نقش مشاور و امین کتاب را به علاقه مندان معرفی کنند همچنین فضای مجازی رقیب نیست بلکه در جهت ترویج کتاب و فرهنگ کتابخوانی به ما کمک می کند./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات