۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۲۶۲۶۲
آیت الله علوی‌گرگانی:

ایران و عراق ملت واحده هستند

ایران و عراق ملت واحده هستند
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی اغتشاشات اخیر عراق را ناشی از عصبانیت دشمنان از همدلی دو ملت عراق و ایران دانست و بر ضرورت پیروی ملت عراق از فرامین آیت الله سیستانی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر عراق در ایران ضمن تقدیر از خدمات کشور و دولت عراق در ایام اربعین به زائران امام حسین(ع) اظهار داشت: برنامه زیارت اربعین انصافا رنگ و بویی به کشور ایران و ملت های مختلف داده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر عراق و حمله عده قلیلی از مزدوران دشمن به کنسولگری ایران در کربلا خاطرنشان کرد: عظمت و جلالت اربعین حال و هوای دیگری به دو ملت ایران و عراق داد و این حرکت دشمن نشان می دهد که آنها عصبانی هستند و نمی خواهند ما در کنار هم باشیم.

وی با بیان این که ایران و عراق ملت واحده هستند، گفت: اگر بتوانیم همه ما زیر پرچم ولایت اهل بیت(ع) قرار بگیریم و مطیع فرمان بزرگان دین به ویژه حضرت آیت الله سیستانی باشیم و به دستور آنها عمل کنیم و فرمان نشستن یا حرکت را از آنها بگیریم، هیچگاه دشمن توان مقابله با ما را نخواهد داشت.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در ادامه بیان داشت: دشمن در حالی که ما آرامش داشته باشیم و با هم باشیم هیچگونه حرکتی نمی‌تواند انجام بدهد ولی وقتی آب گل آلود شود می خواهد از این آب ماهی بگیرد و دو ملت را به جان هم می اندازد، اما در این حال ما باید زرنگ باشیم و نگذاریم که دشمن جای پایی را در ملت ایران و عراق پیدا کند.

وی در ادامه ضمن ابلاغ سلام گرم خود به ملت عزیز و مقاوم و ولایت مدار عراق خاطرنشان کرد: از ملت عراق که همواره در کنار ما هستند تشکر کنیم و همچنین از کسانی که مانع اغتشاشات اخیر شدند نیز کمال تشکر را داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: از خدا می خواهیم ملت ایران و عراق را در اهداف مقدس خودشان موفق بگردانند و امیدواریم راه بین عراق و ایران همیشه گشوده باشد و دو ملت عراق و ایران، ملت واحده حقیقی بشوند./1330/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات