۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۲۶۲۸۶
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «گام به گام با امام» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «گام به گام با امام» منتشر شد
کتاب «گام به گام با امام» مجموعه گفتارها، مصاحبه ها و مقالات سید موسی صدر است که نسخه الکترونیکی آن در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «گام به گام با امام» اظهار داشت: ماده نخست در منشور جنبش ما، ایمان به خدا و توجه به میراث خود ماست. کرامت انسان را باور داریم و ظلم و بیداد را در همه ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آن در سطح منطقه و جهان عرب و در سراسر جهان، نمی‌پذیریم.

وی گفت: سلسله درس‌ها و سخنرانی‌های ایراد شده که به صورت جزوه در اختیار دوستان قرارگرفته، موجب شد که جوانان ما در جنبش به مباحث فرهنگی توجه کنند و آن‌ها را مکتوب کنند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این درس‌ها چهل مبحث را شامل می‌شود که در این اثر اختیار قرار دارد. مطالعه این درس‌ها و مباحث برای اعضای جنبش محرومان الزامی است.

وی افزود: امیدواریم که در خلال چهل مبحث مذکور، هویت فرهنگیِ جنبش محرومان به‌گونه‌ای منسجم، شکل گیرد و ما با دیگر فرهنگ‌ها نیز ارتباط برقرار شود، چنان‌که در صدر اسلام نیز مسلمانان به مرحله‌ای رسیدند که قرآن کریم این‌گونه از آن تعبیر می‌فرماید: «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن دِینِکُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ.» و در ادامه این آیه می‌فرماید: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا.» و سپس به آیه‌ای می‌رسیم که می‌فرماید: «وَطَعَامُ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حِلٌّ لَّکُمْ وَطَعَامُکُمْ حِلُّ لَّهُمْ.» بنابراین، پس از شکل‌گیری و تکامل هویت اسلامی، معاشرت با اهل کتاب مانعی ندارد، ما نیز درصدد تکمیل همان هویت فرهنگی جنبش یا فرهنگ جنبش هستیم.

پهلوانی اظهار داشت: مبحثی که در ابتدا مطرح خواهد شد، چهار یا پنج درس را شامل می‌شود که عبارت‌اند از: پیدایش جنبش محرومان، مقدمات و شرایط پیدایش آن و نیز بستر تاریخی و جغرافیایی آن؛ که شامل جناح‌های متحد داخل لبنان و دنیای عرب و سراسر جهان نیز می‌شود.

پهلوانی به معرفی کتاب «گام به گام با امام» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته یعقوب ضاهر است که در مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر تهیه شده و در انتشارات این مؤسسه به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «گام به گام با امام» با ۳۷۶ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۶ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات