۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۲۶۲۸۹
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «نظریه های عدالت اقتصادی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «نظریه های عدالت اقتصادی» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «نظریه های عدالت اقتصادی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «نظریه‌های عدالت اقتصادی» اظهار داشت: در اندیشه و نگرش بنیادین معمار کبیر انقلاب اسلامی فقه به معنای تئوری اداره انسان و جامعه است و بر همین اساس تشکیل حکومت اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌نماید.

وی گفت: از سویی به منظور بستر سازی برای تحقق این آرمان گزیری از تحول حوزه‌های علمیه بر پایه مناسبات جدید علمی و حرکت به سوی اجتهاد موضوعی و فقه‌های تخصصی نیست. تغییری که اگر با لوازم آن و به صورت امل محقق شود مناسبات جدیدی در تعامل حوزه‌های علمیه با دانشگاه حکومت و جامعه شکل خواهد گرفت.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: با عنایت به این امر از مهم‌ترین مولفه‌های تحول در حوزه‌های علمیه پاسخگویی به مسائل مورد ابتلای جامعه است که فوری‌ترین آن‌ها در شرابط فعلی مسائل اقتصادی چه در عرصه حکمرانی و نهادسازی و چه در عرصه پاسخگویی به مطالبات جامعه علمی است.

وی افزود: در این راستا هیات اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی در حوزه علمیه خراسان به منظور مطالعه و بررسی مسائل مهم اقتصادی جامعه تبیین و پاسخگویی فقهی به آن مطالعه و بررسی نهاد‌های اقتصادی متناسب با حکومت اسلامی آماده سازی بستر‌های لازم جهت ایجاد لجنه‌های علی و حلقه‌های درسی با موضوعات اقتصادی با هدف ارتقای سطح کارآمدی اقتصادی حکومت اسلامی تشکیل و تاسیس شد.

پهلوانی به معرفی کتاب «نظریه‌های عدالت اقتصادی» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته میثم پیله فروش است که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تهیه شده و در انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «نظریه‌های عدالت اقتصادی» با ۱۳۶ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۷ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات