۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۲۶۳۰۲
امام جمعه رشت:

ائمه جماعات انتقادات خود را با ظرافت و هوشمندی بیان کنند

ائمه جماعات انتقادات خود را با ظرافت و هوشمندی بیان کنند
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: دشمنان به دنبال نشان دادن ناکارآمدی نظام اسلامی هستند و ائمه جماعات وظیفه دارند که انتقادات خود را با ظرافت و هوشمندی بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در گردهمایی فرهنگی بصیرتی ائمه جمعه استان گیلان در مجتمع اردویی آموزشی سردار جنگل لنگرود اظهار داشت: ائمه جماعات نقش به‌سزائی در ارتقاء معنوی کشور دارند و به نوعی پدر معنوی جامعه محسوب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ائمه جماعات وظیفه دارند که ویژگی‌های یک نماینده انقلابی، متعهد و کاری را به مردم بگویند تا آنها بتوانند بهترین گزینه را برای پیشرفت و تعالی کشور انتخاب کنند.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف ائمه‌ جمعه را ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و تصریح کرد: رؤسای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها ائمه جماعات هستند لذا این افراد باید برای تحقق این فریضه الهی در جامعه تمام همت خود را به کار گیرند.

امام جمعه رشت ضمن تأکید بر جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌های استان گیلان خاطرنشان کرد: این شوراها بایستی رفع ناهنجاری‌ها با محوریت عفاف و حجاب را در اولویت کارهای خود قرار دهند و ائمه جمعه نقش بسیار تأثیرگذاری در این رابطه ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به چگونگی بیان ضعف مسئولان از طریق تریبون‌های عمومی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که دشمنان به دنبال نشان دادن ناکارآمدی نظام اسلامی هستند لذا ائمه جماعات وظیفه دارند که انتقادات خود را با ظرافت و هوشمندی بیان کنند تا باعث ایجاد ناامیدی در بین مردم نشود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان نظارت و قانون گذاری را از وظایف نمایندگان مجلس عنوان کرد و بیان داشت: نمایندگان نباید وارد قضایایی همچون عزل و نصب مسئولان شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه ائمه جمعه به مسئولان مشورت‌های درست و اثرگذار دهند افزود: نمایندگان و ائمه جمعه وظیفه عزل و نصب مسئولان را ندارند اما بایستی به متولیان در رابطه با امور مختلف مشورت‌دهی کنند.

امام جمعه رشت دریاخواری، زمین‌خواری و جنگل‌خواری را یکی از بزرگترین معضلات در استان گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات، اقداماتی برای رفع این موارد در حال انجام است و امیدواریم به‌زودی بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات