۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۲۶۳۰۷

راهپیمایی «جمعه‌های بازگشت به فلسطین» در اراک برگزار می‌شود

راهپیمایی «جمعه‌های بازگشت به فلسطین» در اراک برگزار می‌شود
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: راهپیمایی جمعه‌های بازگشت به فلسطین ۱۷ آبان‌ماه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس دانشی با اشاره به برگزاری راهپیمایی «جمعه‌های بازگشت به فلسطین» در اراک، اظهار داشت: جمعه‌های بازگشت به فلسطین که چندسالی در سرزمین فلسطین انجام می‌شود، یک حرکت انقلابی حماسی فلسطینیان برای بازگشت به سرزمین‌های اشغالی است و مردم مسلمان فلسطین تاکنون بیش از 130 شهید را در این راهپیمایی‌های بازگشت تقدیم آرمان‌های رهایی‌بخش قدس شریف کرده‌اند.

وی افزود: از این رو برای ارج نهادن به مقام شهدای انتفاضه و برای همدلی با مردم مسلمان فلسطین این راهپیمایی‌ها در کشور ما هر هفته در یکی از شهرها بعد از آیین نماز جمعه انجام می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: نخستین راهپیمایی حمایت از مردم مسلمان فلسطین روز جمعه 17 آبان‌ماه در شهر اراک برگزار می‌شود، مردم اراک بعد از آیین نماز جمعه از مصلی بیت‌المقدس اراک راهپیمایی را آغاز کرده و همراهی و همدلی خود را به مردم مسلمان فلسطین اعلام و بر این نکته پافشاری می‌کنند که سرزمین قدس متعلق به مردم مسلمان فلسطین است و روزی با شکست اسرائیل بیت‌المقدس به آغوش مسلمانان جهان بر می‌گردد.

حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس بیان کرد: اقدام نابخردانه و شرورانه رئیس‌ جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که جسارت به قبله اول مسلمان و امت اسلامی است، نه‌تنها به تحکیم بنیان‌هایی پوشالی رژیم صهیونیستی و تضمین امنیت برای اشغالگران صهیونیست منجر نشد، بلکه موج جدیدی از مبارزه با آمریکا و خشم و نفرت علیه حامیان این حرکت وقیحانه را رقم زد.

وی ادامه داد: ملت غیور و مبارز فلسطین در پاسخ به این اقدام گستاخانه، با برگزاری راهپیمایی «جمعه‌های بازگشت» عزم و اراده خود را برای آزادی فلسطین به دنیا نشان داد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی هم همگام و یکصدا با انتفاضه فلسطین، در حمایت از «جمعه‌های بازگشت» ندای حق‌طلبی و آزادی‌‌خواهی ملت مظلوم فلسطین را تا آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی سر می‌دهند.

حجت‌الاسلام دانشی افزود: بنابراین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از عموم مردم انقلابی شهر اراک برای حضور پرشور در راهپیمایی (حمایت از جمعه‌های بازگشت فلسطین) که در روز جمعه 17 آبان‌ماه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه از مسیر مصلی بیت‌المقدس به سمت خیابان دانشگاه تا ابتدای خیابان سلمان فارسی برگزار می‌شود، دعوت می‌کند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات