۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۲۶۳۱۴
با رویکرد مقدمه سازی ظهور و تحقق تمدن نوین اسلامی؛

دومین جشنواره ملی مهدویت در استان قم برگزار می شود

دومین جشنواره ملی مهدویت در استان قم برگزار می شود
رییس جهاد دانشگاهی قم از برگزاری دومین جشنواره ملی مهدویت در استان قم با رویکرد مقدمه سازی ظهور و تحقق تمدن نوین اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم در دیدار مدیران جهاددانشگاهی قم و اعضای برگزاری دومین جشنواره ملی مهدویت با حضرت آیت الله علوی گرگانی جهاددانشگاهی را نهادی مولود انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این نهاد در ابتدای انقلاب مدیریت دانشگاه ها را در ایام تعطیلی دانشگاه ها به عهده گرفت و بعد از انقلاب اسلامی نیز به عنوانی نهادی مستقل در دانشگاه ها کار را به دست گرفت.

وی با بیان این که وظیفه اصلی جهاددانشگاهی استفاده از ظرفیت های دانشگاهی در تولید و صنعت و پژهش جامعه است، ابراز داشت: در حقیقت جهاددانشگاهی به دنبال آن است که کشور را از وابستگی علمی به خارج نجات دهد.

حیدری در بخش دیگری از این دیدار با تأکید بر این که جهاددانشگاهی از معدود نهادهایی است که وابستگی مالی به دولت ندارد ولی با این وجود هم و غم خود را برای توسعه کشور و نظام اسلامی به کار بسته است، تصریح کرد: در استان قم نیز جهاددانشگاهی  13 سال است که آغاز به کار کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: قطعا در آینده نه چندان دور پزشکی به سمت جراحی ها و دارودرمانی نخواهد رفت و بیشتر از سلول های بدن برای درمان افراد استفاده خواهد شد که جهاددانشگاهی کلید این جریان را در کشور در دست داشته است.

حیدری با اشاره به این مسأله که جهاددانشگاهی قم جزو 10 مرکز اصلی درمان ناباروری است، خاطرنشان ساخت: اسلام نیز توجه خاصی به این مساله دارد؛ امروز نیز مساله ناباروری مشکلات اجتماعی خاصی در کشور ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی به خصوص در قم موفقیت بسیار خوبی در این زمینه کسب کرده و مشکلات عدیده خانواده ها را نیز حل کرده است و از برون رفت میلیون ها دلار در هر سال از کشور نسبت به درمان ناباروری جلوگیری کرده و از این طریق به اقتصاد کشور نیز کمک شایانی کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با بیان این که ده ها مرکز رسمی دولتی و خصوصی در کشور خدمات درمان ناباروری ارائه می دهند، یادآور شد: این موفقیت به دلیل اعتماد به جوانان مومن انقلابی در جهاددانشگاهی شکل گرفته و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

مسئول دومین جشنواره ملی مهدویت در ادامه عنوان کرد: جشنواره ملی مهدویت به دلیل سابقه خوب فرهنگی جهاددانشگاهی قم به این واحد واگذار شد و اولین دوره این جشنواره در سال گذشته برگزار شد؛ امسال نیز دومین جشنواره ملی مهدویت با رویکرد مقدمه سازی ظهور و تحقق تمدن نوین اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ابراز کرد: چند عنصر اعتقادی هویت ساز جامعه ایرانی است که از جمله این عناصر می توان به مولفه عاشورا و انتظار اشاره کرد؛ شیعیان بر این باور هستند که هرچه دنیا بر وفق مراد هم باشد همیشه باید منتظر ظهور منجی حقیقی جهان باشیم.

حیدری با بیان این که این جشنواره در بخش های فرهنگی و هنری در سطح کشور برگزار خواهد شد، یادآور شد: مراسم آغاز رسمی این جشنواره نیز امروز ظهر در مسجد مقدس جمکران برگزار شده و بعد از آن جشنواره به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات