۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۶۲۶۳۳۱
با قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی؛

شعبه موسسه دارالإعلام در مشهد مقدس رسما افتتاح شد

شعبه موسسه دارالإعلام در مشهد مقدس رسما افتتاح شد
حجت الاسلام محیطی از افتتاح رسمی مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) در مشهد مقدس با قرائت پیام کتبی حضرت آیت الله مکارم شیرازی خبرداد.

حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مؤسسه دارالاعلام شعبه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از افتتاح رسمی شعبه مشهد این مؤسسه خبرداد و اظهار داشت: این شعبه تا کنون به صورت غیر مستقیم و به صورت «دفتر نمایندگی» کار می کرد، ولی از این پس حالت رسمی به خود می گیرد.

وی افزود: موسسه دارالاعلام که از سال ۱۳۸۹ کار خود را در موضوع شناخت و نقد وهابیت و گروههای تکفیری آغاز کرده و با تربیت بیش از ۱۰۰ طلبه متخصص در عرصه نقد وهابیت گامهای موثری در این زمینه برداشته است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در ارتباط با ضرورت گسترش بیشتر فعالیت های این مؤسسه و حضور در شهرها و استان های دیگر خاطرنشان کرد: پس از ایجاد شعبه در اهواز و شیراز و دفتر نمایندگی در کردستان، سومین شعبه این مؤسسه در مشهد طی مراسمی  فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: در این مراسم که با حضور علما و طلاب مشهد مقدس برگزار شد، پیام کتبی حضرت آیت الله   مکارم شیرازی توسط حجت الاسلام کوثری ریاست شعب دارالاعلام قرائت شد و حجج اسلام موسوی فر نماینده معظم له در دفتر مشهد، حجت الاسلام توحیدی از اساتید حوزه و دانشگاه به ایراد سخن پرداختند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در ارتباط با پذیرش شعبه مشهد مقدس در اولین سال راه اندازی مؤسسه درالاعلام در این شهر خاطرنشان ساخت: در آزمون ورودی حدود ۲۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند که پس از برگزاری آزمون کتبی تعداد ۶۰ نفر برای مصاحبه علمی دعوت شدند.

وی با بیان این که حدود ۲۵ نفر برای ورود به موسسه و تحصیل در دوره های سطح دو و سه گزینش شده اند، اظهار داشت: مصاحبه علمی در دو اتاق برگزار می شد که در اتاق شماره یک سوابق پژوهش و تسلط طلاب بر نقد وهابیت مورد بررسی قرار میگرفت و در اتاق شماره دو تسلط طلاب بر عقاید شیعه و سطح علمی حوزوی طلاب ارزیابی می شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
آیت الله العظمی مکارم شیرازی کی درس خارج شون رو شروع می کنن؟؟
0
0