۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۶۲۶۳۳۸
استاد حوزه علمیه:

دعا برای فرج تجدید بیعت با امام زمان است

دعا برای فرج تجدید بیعت با امام زمان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعا برای فرج تجدید بیعت با امام زمان(عج) است، گفت: صالحان جهان را به ارث خواهند برد و این وعده قرآن برای حاکمیت نهایی جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحمید میرباقری استاد حوزه علمیه، پنجشنبه شب به مناسبت آغاز امامت امام زمان(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم از یک واقعه حتمی خبر داده است.

وی افزود: در کتب انبیای گذشته آمده جهان در آینده به دست صالحان خواهد افتاد، طبق صریح روایات؛ مقصود از صالحان یاران امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) با ایجاد شبکه وکالت مردم را با امر غیبت آشنا کردند، ابراز کرد: امام حسن عسکری(ع) این کار را انجام دادند تا مبادا مردم با امر غیبت انس بگیرند و نسبت به امام زمان(عج) بی تفاوت باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ انسانی نمی تواند با اراده خداوند مقابله کند، اظهار داشت: امام زمان(عج) همانند حضرت موسی(ع) برخلاف اراده خلفای جور متولد شدند و امام حسن عسکری(ع) ایشان را از چشم دیگران مخفی کردند و تنها به برخی از شیعیان حضرت را معرفی می کردند تا اعتقاد شیعیان نسبت به امام زمان(عج) تضعیف نشود.

وی با اشاره به اینکه شیخ صدوق(ره) از علمای برجسته شیعی بود که با دعای امام زمان(عج) متولد شد، عنوان کرد: ایشان کتب فراوانی نشوند که یکی از آن کتب به عنوان کمال الدین است این کتاب به دستور امام زمان(عج) نوشته شده در این کتاب آمده زمین هرگز از حجت الهی خالی نخواهد ماند و به واسطه ایشان است که خداوند بلاها را مردم دفع می کند.

حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: خداوند به واسطه امام زمان(عج) به انسان ها نعمت عطا می کند و به اعمال نیک آنان برکت می دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام زمان(عج) با ظهورش زمین را پر از عدل و داد می کنند، بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: کسی در عصر غیبت از هلاکت نجات پیدا نمی کند مگر اینکه خداوند او را در اعتقاد به فرزندم امام زمان(عج) استوار گرداند؛ دین گنج الهی است انسان باید در حفظ آن کوشا باشد.

وی با استناد به روایات، گفت: طبق صریح روایات؛ دین برادر انسان است در حفظ آن کوشش کنید، انسان به هر میزان نسبت به برادرش دلسوز است باید به همان مقدار نسبت به دینش حساس و دلسوز باشد. لقمه حرام و مال ربوی عفاف و حجاب زنان را به یغما می برد کسی که نسبت به دین حساس باشد لقمه حرام به خانه نمی آورد.

حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) چون دغدغه دین داشتند به محضر امام معصوم حاضر شدند و دین خود را عرضه کردند؛ همچنین آمده کسی از هلاکت در عصر غیبت در امان نمی ماند مگر اینکه برای امام زمان(عج) دعا کند؛ دعا برای فرج تجدید بیعت با امام زمان(عج) است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات