۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۶۲۶۳۴۰
سخنران حرم مطهر رضوی:

انتظار زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند

انتظار زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: ما در دوران غیبت نعمت انتظار را داریم، انتظار نعمت خودسازی برای ما است و زمینه رشد را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد محمدی گلپایگانی، کارشناس مذهبی پنجشنبه شب در حرم مطهر رضوی به ویژگی های منتظر با توجه به آیات و روایات اشاره کرد.

وی با بیان این که انتظار سازندگی می آورد، گفت: منتظر واقعی فعالیت می کند و به عمل خود توجه دارد برای همین انتظار مهم است، ما که خود را پیرو امام عصر(عج) می دانیم باید ارتباط قلبی، زبانی و عملی با امام زمان داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی اظهار کرد: حالت انتظار، حالتی است که عشق را به صورت عملی به ظهور می رساند همچنین انتظار حالت صبری است که منتظر دارد چون صبر برایمان در دوره غیبت کار مشکلی است و با صبر با دوره حضور فرق دارد، در زمان غیبت دسترسی به امام معصوم وجود ندارد و براساس روایات حفظ ایمان در دوران غیبت مانند این است که شعله آتش در دست نگه دارید.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: ما در دوران غیبت نعمت انتظار را داریم، انتظار نعمت خودسازی برای ما است و زمینه رشد را فراهم می کند و می توانید چنان رشد پیدا کرده و برادر رسول الله شوید در حالی که چنین امکانی در زمان رسول الله(ع) برای یاران ایشان امکان پذیر نبود.

کارشناس مذهبی با اشاره به روایت امام صادق(ع) که می فرماید:«منتظر کسی است که بر طبق ورع و اخلاق خوش زندگی کند»، گفت: ورع بالاترین مرتبه تقوا است بنابراین اگر بخواهیم منتظر واقعی حضرت باشیم باید تقوا پیشه کرده و حسن خلق داشته باشیم./864/پ310/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات