۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۶۲۶۳۴۸
حجت الاسلام معین شیرازی مطرح کرد؛

فعالیت های مبارزاتی و سیاسی مرحوم آیت الله اصفهانی

فعالیت های مبارزاتی و سیاسی مرحوم آیت الله اصفهانی
استاد حوزه و دانشگاه مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی در زمینه های مبارزاتی و سیاسی بسیار فعال بودند، گفت: ایشان سعی بلیغی در حفظ وحدت میان شیعه و سنی در عراق داشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن معین شیرازی عضور هیأت مدیره مرکز تاریخ پژوهی و تدوین تاریخ انقلاب در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در ادامه تبیین سبک زندگی دانشمندان و علمای بزرگ اسلام، با بیان اینکه مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شخصیتی درد آشنا بود و رنج فقرا را بسیار خوب درک می کرد، گفت: یکی از خصلت های بارز ایشان ساده زیستی بود که آن را تا پایان عمر خودشان حفظ کردند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی زندگی بسیار زاهدانه و عارفانه ای داشتند، اظهار کرد: ایشان در اوج ساده زیستی قرار داشتند، به گونه ای که گاهی توان پرداخت کرایه خانه مستأجری خود را نداشتند.

حجت الاسلام معین شیرازی هوش و ذکاوت مثال زدنی و فاخر مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی از سخاوت بسیار مثال زدنی برخوردار بودند و همواره هدایای مردمی را به دیگران می بخشیدند، اما در عین حال زندگی ساده ای داشتنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی در زمینه های مبارزاتی و سیاسی بسیار فعال بودند، گفت: وقتی انگلستان در سال 1332 هجری قمری به عراق حمله کرد، مرحوم آیت الله اصفهانی سلاح به دست با مجاهدان به مقابله با متجاوزان رفتند، اما پس از چندی ایشان را به نجف بازگرداندند، زیرا وجود ایشان در نجف برکات بیشتری داشت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی سعی بلیغی در حفظ و ایجاد وحدت میان شیعه و سنی در عراق داشتند، بیان کرد: هنگامی که انگلیسی ها با فتوای معروف میرزای شیرازی در ارتباط با تنباکو سیلی خوردند، سعی کردند میان شیعه و سنی در عراق تفرقه بیفکند، اما مرحوم آیت الله اصفهانی در این زمینه بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی کرد./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات