۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۲۶۳۷۱
آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد؛

ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی

ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: وحدت به معنای حفظ عقاید و چنگ زدن به ریسمان الهی است، باید عقاید خود را بدون جدل و با گفت‌وگو مطرح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با بیان اینکه هیچ نعمتی بالاتر از نعمت ولایت و امامت و رهبری نیست، گفت: با راهنمایی ایشان اسکه دیگر نعمت‌ها را می‌توانیم درک کنیم.

وی ادامه داد: انبیا، اولیا و هدایت از نعمت‌هایی هستند که خداوند بابت آن بر سر ما منت گذاشته است و این یعنی اینها از بهترین نعمات هستند، گاهی باید برای این نعمت‌ها از جان و مال خود بگذریم و از خودگذشتگی کنیم تا این نعمت‌ها را گرامی‌داشته باشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، بر لزوم احترام به همه عقاید و مذاهب تأکید کرد و گفت: منظور از وحدت این است که عقاید خود را محفوظ بداریم و همگی به ریسمان الهی چنگ بزنیم، وحدت اسلامی از یادگارهای امام خمینی است و باید هرکسی سلایق و باورهای خود را با احترام و در فضای علمی و با گفت‌وگوی صحیح و بدون جدل مطرح کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن ابراز تأسف از برخی فعالیت‌های جریان‌های تفرقه افکن در جامعه، اظهار کرد: برخی افراد در حال تفرقه افکنی در میان مسلمانان هستند، قرآن دستور صریح به ما داده است که حتی به مقدسات کفار هم نباید دشنام داد اما این افراد متوجه این مسائل نیستند.

وی با بیان اینکه مردم ما همیشه هشیار و بیدار هستند و حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان نشان دهنده این بیداری و بصیرت است، خاطرنشان کرد: در 13 آبان مردم ما از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنان اصلی خود ابراز بیزاری و انزجار کردند و نشان دادند که در مسیر انقلاب اسلامی قرار دارند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جنایت‌های مدعیان حقوق بشر در نقاط مختلف جهان، تصریح کرد: ترامپ به ما کمک می‌کند به خوبی دشمن را بشناسیم، ترامپ به صورت علنی اعلام می کند که به خاطر نفت سوریه باید در این کشور بماند و دنیا نیز در مقابل غارت و کشتار مسلمانان توسط امریکا و متحدانش ساکت است اما زمانی که در کشور ما یک انسان فاسد اعدام شود همه آنها علیه ما موضع گیری می‌کنند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات