۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۲۶۳۹۸
گزارش سازمان ملل:

اردن، ترکیه و امارات تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض کرده‌اند

اردن، ترکیه و امارات تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض کرده‌اند
یک گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد که اردن، ترکیه و امارات قطعنامه این سازمان در خصوص تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از کارشناسان سازمان ملل در گزارشی محرمانه اعلام کرده‌اند که اردن، ترکیه و امارات تحریم تسلیحاتی لیبی که سازمان ملل از سال ۲۰۱۱ آن را تصویب کرده است، نقض کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که طرف‌های لیبیایی سلاح، تجهیزات نظامی و حمایت فنی دریافت کرده‌اند که نقض تحریم تسلیحاتی است.

در این گزارش اشاره شده است که سه کشور به صورت عادی و حتی به طور آشکارا سلاح در اختیار طرف‌های لیبیایی قرار داده‌اند.

طبق گزارش شبکه فرانس ۲۴، کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود آورده‌اند که اردن نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» مرد قدرتمند شرق لیبی که از آوریل گذشته حمله به طرابلس را آغاز کرده، آموزش داده است، امارات نیز که از حامیان حفتر است نیروهای او را به هواپیما‌های بمب‌افکن مجهز کرده است.

در این گزارش آمده است که ترکیه نیز به عنوان حامی دولت «فائز السراج» در غرب لیبی، نیروهای این دولت را به تجهیزات نظامی، خودروهای زرهی و پهپاد مجهز کرده است.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند و با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخی کشورها از جمله مصر و امارات هنوز نتوانسته‌اند به این شهر نفوذ کنند.

طبق گزارش سازمان ملل در هفت ماه گذشته از این درگیری‌ها تا کنون حدود ۱۰۹۳ نفر کشته و ۵۷۶۲ نفر از جمله غیرنظامیان زخمی و ۱۲۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

منبع: فارس
ارسال نظرات